Subscribe to my RSSSubscribe via Email
Facebook TwitterFlickrDeviantArt

Wednesday, May 18, 2016


_Banyak sebenarnya.

Habit.

Tapi salah satunya habit balik travel. Selalunya bila sampai je rumah, mesti aku nak punggah beg. Keluarkan semua barang. Basuh baju-baju. Simpan beg. Asingkan barang-barang apa yang patut. Dan sebagainya. Lepas itu baru boleh tidur ke rehat ke tengok laptop ke apa ke.

Sepantas kilat memang suka nak clearkan beg itu.

Tak kiralah beg keluar dari hutan ke baru keluar dari negara orang ke. Mana-mana. Pembersih? Bukan. Entah. Saja suka nak kemas laju-laju. Dulu suka bertangguh-tangguh. Sekarang ini rajin pulak kalau bab pembersihan. Aku rasa sejak muda-muda dulu pun macam itu. Nak bersihkan bilik airlah. Nak bersihkan beglah. Nak bersihkan itulah. Inilah.

Sebab itu aku suka barang sikit je dalam bilik.

Nanti nampak luas. Lapang. Nyaman. Dan tak perlu nak bersihkan banyak benda. Aku tak adalah rajin mana pun. Tapi kalau banyak sangat perabut apa bagai memanglah sangat semaksss. Apa-apa pun, penat habis kat situ je. Dok kemas mengemas. Pastu ada lagi... habit lain suka nak basuh baju pakai tangan.

Bajet habis rajinlah itu kan.

Bukan pembersih. Saja je suka hilangkan stress macam itu. Aku memang kurang sikit guna mesin basuh. Tak bersih dia basuh. Cuma dia boleh spin kasi air itu kering habis dari baju. Tang itu mesin basuh menang. Tapi basuh sampai bersih macam tak je. Cerewet? Bukanlah. Jimat elektrik (yelatu).

Tapi bagus apa habit macam itu kan_

Kategori:

0 Responses to "Habit Habitat Pembersihan"

Post a Comment

Copyright 2010 Famia. Powered by Blogger. Contact me at harasxt_21@yahoo.com.