Subscribe to my RSSSubscribe via Email
Facebook TwitterFlickrDeviantArt

Wednesday, April 06, 2016


Hai, encik jodoh_

Saya tak tahu bila kita akan berjumpa. Mungkin di dunia. Mungkin di akhirat. Mungkin tidak langsung. Wallahualam. Rahsia Dia. Saya tak tahu. Awak pun tak tahu. Tiada siapa yang tahu melainkan Dia yang Maha Mengetahui.

Tapinya.

Ada sebenda... dua... tiga... empat... lima saya nak beritahu. Mungkin awak dah tahu. Mungkin juga awak tak tahu. Dan barangkali mungkin awak tak perlu tahu. Atau tak patut tahu. Apa-apa pun dengarkan dan layankan sajalah ya.

  1. Saya ini teramat independent. Jenis belikari sendiri. Terlalu belikari. Bukan sombong dan berlagak. Tapi saya memang dah biasa belikari sendiri. Harap dapat adapt. Orang selalu cakap saya berlagak. Tapi tak. Sedih tau. Huu....
  2. Saya tak romantik. Saya tak suka 24 jam bergayut di telefon mahupun SMS atau pun whatsapp. Rimas. Awak tak perlu tahu lokasi saya 24 jam sehari. Harap awak dapat adapt. Orang selalu cakap saya ini keras dan tak ada perasaan. Sedih tau. Huu....
  3. Saya tak suka benda-benda mewah. Saya suka bersusah-susah dahulu. Kalau makan sekali pun kita belanja sama-sama. Tak perlu nak gentleman sangat asyik bayarkan saya. Saya pun nak kaya juga. Harap awak dapat adapt. 
  4. Saya tak suka bunga, barang kemas, handbag makwe dan alatan make-up. Barang-barang gegurl ini saya tak minat. Kalau barang outdoor itu lain cerita. Daripada handbag lebih baik rucksack 80 liter. Best kan. Ha...
  5. Saya takut dengan kucing atau binatang-binatang lain yang berbulu. Saya geli pegang badan lembik-lembik dan berbulu ini. Tapi kalau awak suka kucing, saya akan cuba adapt walaupun takut separuh mati. Harap boleh berBFF dengan kucing itu. Ha... sweet tak.
  6. Kalau saya berdiam diri, tandanya saya marah atau saya tak suka. Mungkin awak pun nampak saya ini macam batu. Tak ada perasaan. Tak ada respon bagai. Kawan-kawan saya pun fikir macam itu. Tak apalah. Batu pun batulah.
  7. Saya ini simple je. Saya tak kisah kalau nak makan tepi jalan mahu pun tidur atas lantai berbantalkan lengan awak. Backpacker sejati. Ala-ala gelandangan. Haa... 
  8. Saya tak kuat makan. Awak tak payah nak spend duit banyak-banyak. Membazir. Kadang-kadang saya makan sikit. Eh, bukan kadang-kadang... memang selalunya. Jadi tak payahlah nak naik marah kalau saya tapau makanan itu atau pun saya tak habis. Paling best yang awak boleh tolong... makankan saja sampai habis ye tak. Tapi saya hantu ais krim dan coklat. Dessert saya boleh temankan awak makan. Sushi pun.
  9. Saya kepala angin. Senang tukar mood kurang dari 1 saat. Senang tukar fikiran juga kurang dari 1 saat. Terlalu fleksibel. Tapi saya sangat degil. Kalau saya rasa tak best, saya tak nak ikut atau dengar.
  10. Saya kaki travel. Tahap low budget backpacker. Saya suka hutan. Saya sukakan benda-benda yang rare, adventure dan gila-gila. Sekali-sekala saya harap dapat main basketball dengan awak. Dan paling penting pergi hiking sekali. Kalau boring mungkin boleh main futsal sekali. 
  11. Saya suka benda-benda yang unexpected. Kejutan dan sebagainya. Saya harap awak pun macam itu juga.
  12. Kalau saya stress atau sedih atau naik marah, saya akan cuci toilet. Kalau awak nampak saya macam itu awak bagi saya ais krim je pun dah cukup. Insyaallah laju gila saya cool down. Paling teruk pun ambil berbiji-biji ais batu dna letak atas kepala saya.
  13. Saya hantu buku dan gilakan alatan melukis. Tempat shopping saya adalah kedai buku, kedai IT dan kedai stationeries. Ha, kedai outdoor adalah tempat shopping terbaru saya. Saya tak suka beli baju. Kalau baju bundle atau murah-murah je saya suka, Untungkan. Ha...
  14. Sekali sekala saya akan jadi gila-gila dan nakal berganda. Harap awak bertabah dengan saya.
  15. Saya tak suka makan luar. Saya suka main masak-masak. Harap kita dapat masak sama-sama. Aw... yak ak aw sangat.
Pelik ke? 

Tak pelik pun. Orang selalu cakap saya ini pelik. Tapi pelik itu sebenarnya normal. Saya tak pelik. Saya cuma limited edition.3 juta dalam seribu.

Sekian saja untuk awak di sana_

Kategori:

0 Responses to "Surat Untuk Encik Jodoh"

Post a Comment

Copyright 2010 Famia. Powered by Blogger. Contact me at harasxt_21@yahoo.com.