Subscribe to my RSSSubscribe via Email
Facebook TwitterFlickrDeviantArt

Wednesday, April 20, 2016


_For some reason, I am picky.

Eceh, nak cakap omputeh saja.

Tak adalah. Tapi memang ada sesetengah perkara kena memilih. Macam pilih kawan, pilih lawan, pilih beg hiking (eh... eh), pilih jodoh (aik?), pilih ais krim (bukan sebat semua ais krim ke?). Ha... benda-benda macam itu memang kena pilih.

Tapi ini aku nak cakap pasal pilih jodoh.

Eh, tak tak.

Pilih kawan. Ha, pilih kawan. Makin lama makin kecik teramat skop kawan ini. Kawan memang beribu-ribu lemon. Tapi nak bersohabat ini yang susah benar nak jumpa. Cuba tengok waktu susah, berapa ribu yang datang. Satu kelibat pun payah kadang. Untunglah kalau ada. Terutamanya kawan yang sentiasa ajak ke arah jalan yang lurus dan benarrrrrrrrr. Macam dekatkan kau dengan Allah pendek katanya.

Ha.. jarangkan jumpa.

Majoriti ajak mencari kegembiraan duniawi awi.

Sebenarnya, motif nak cerita ini pasal benda lain. Ada satu artikel ini cerita pasal kerja vs family. Kerja ini kalau sampai mati pun tak habis. Kalau kena buang kerja pun bukan dia akan ingat kita. Haram tak ada pun. Kalau susah pun, kerja tak tolong kita. Haram tak ada pun.

Tapi family lain.

Buat macam mana gaya pun memang takkan lari. Family sticks together. Always. Susah senang memang akan ada. Sebab darah mengalir sama barangkali. Ye ke? Agaknya. Jadi lepas terbaca satu artikel ini (yang mana aku nak share sebenarnya tapi sebab dah tak jumpa di mana... laju sangat timeline FB)... terus terasa insaf.

Family kena sentiasa nombor 1.
Apa-apa terjadi pun family yang datang hulur tangan dulu.
Apa-apa kondisi pun memang family juga yang terpacul dulu.
Apa-apa yang tersirat di hati pun memang family yang tahu dulu.
Hebat kan family... sebab itu Allah sebut jangan putuskan silatulrahim.

So.

Family, I'm so sorry I'm a selfish person.

I will try to be better next time insyaAllah_

Kategori:

0 Responses to "Kawan vs Family"

Post a Comment

Copyright 2010 Famia. Powered by Blogger. Contact me at harasxt_21@yahoo.com.