Subscribe to my RSSSubscribe via Email
Facebook TwitterFlickrDeviantArt

Monday, April 18, 2016


_Sebulan ke.

Ke 2 bulan entahnya.
Ke 2 tahun entahnya.
Ke 2 minggu entahnya.

Lama juga tinggalkan hiking. Sejak bulan lepas. Sibuk dengan kerja. Lepas itu, sibuk dengan sakit. Lama juga. Sampai rasa lemah seluruh jiwa dan raga bakul. Aku jarang-jarang juga demam teruk. Setahun sekali pasti kena. Sekali kena memang tersungkur menyembah bumi.

Itu yang kena ingat 5 dalam 5.

Sihat sebelum sakit. Berperang sangat dengan nafsu. Kadangkala kalah. Tapi biasanya memang kalah pun. Kalah mati. Tak mampu nak menjelma sebagai Lara Croft. Eh, kejap. Bukan pasal ini. Pasal hiking sebenarnya. Ha, senang betul get carried away.

Hari itu panjat bukit berbatu kapur. Humang aih... memang menggigil kepala lutut dibuatnya. BFF lama datang semula. Gayat bukan main. Aku rasa bila makin lanjut usia ini makin terserlah rasa panik dan fobia segala benda. Tak boleh tinggal hiking ini. Memang tak boleh tinggal.

Ke... kena duduk dalam hutan.

Macam sebulan dua. Baru betul-betul jadi macam Mowgli. Rindu betul nak hiking. Sekarang ini kalau jumpa kawan-kawan, pakcik makcik sedara mara bagai semua tanya soalan sama.

"Bila lagi nak pergi hiking?"

Tak pun...

"Lepas ni nak hiking ke mana pulak?"

Best kan. Tak ada dah tanya bila nak pergi buka masjid. Bila nak makan nasi tomato ke nasi minyak bagai. Syukurlah. Itu yang kita nak. Kah kah kah. Untunglah. Untung sabut tenggelam. Kan... kan... kan. Ha...

Motif cerita ini apa kiranya.

Nak cakap rindu hiking je_

Kategori:

0 Responses to "I Miss You, Hutan"

Post a Comment

Copyright 2010 Famia. Powered by Blogger. Contact me at harasxt_21@yahoo.com.