Subscribe to my RSSSubscribe via Email
Facebook TwitterFlickrDeviantArt

Saturday, March 05, 2016


_Satu dekad rasanya

Eh tak, lebih lagi.

Sejak tahun 2000 kena gastrik. Sampailah sekarang. Pemangkin gastrik ini pun saban tahun memang bertukar. Sekarang ini kalau makan benda pedas dan terlebih makan memang lajulah kena menonggeng malam-malam. Dia punya senak pedih itu sampai ke tulang vertebrata ke 7.

Paling teruk aku pernah kena masa itu gastrik lepas itu kena senggugut. Double attack, beb. Memang kesudahannya aku pitam. Sebab blackout tiba-tiba. Tahu-tahu je dah terlentang di lantai surau. Pergh, tak boleh cakap dia punya sakit itu. Ubatnya selawat cuma. Tapi sekarang ini aku dah jumpa penawar terbaru yang laju sikit.

Soda... ais krim soda.
Eh, tak soda bikarbonat.

Satu sudu teh soda bikab ini ditambah ke dalam segelas air, minum dan kacau. Kaching... macam minum Eno je rasa dia. Boleh blahlah juga kalau nak telan. Dalam setengah jam kemudian insyaAllah asid hijau yang tidak keruan di dalam perut itu akan bertenang.

BFF sangat soda bikab ini.

Tak adalah kena makan ubat kapur lagi. Kembang tekak kunyah-kunyah dah hisap ubat kapur. Ini semua gara-gara nak dietlah itu. Sekat-sekat pemakanan semasa. Itu yang jadi berdarah dinding perut dibuatnya.

Anyway, cubalah eh_

Kategori:

0 Responses to "Tips Penghapus Degilan Gastrik"

Post a Comment

Copyright 2010 Famia. Powered by Blogger. Contact me at harasxt_21@yahoo.com.