Subscribe to my RSSSubscribe via Email
Facebook TwitterFlickrDeviantArt

Thursday, August 29, 2013


_Skima ayam betul tajuk entri ini. Ah, peduli.

Sekarang ini serba-serbi online. Jual online. Beli online. Teknologi memang memalaskan manusia. Kadang-kadang aku pun terpedaya. Sebab dah malas nak ke mana-mana. Berat bumper jadinya.

Beli online.

Hobi ke? Bukan hobi aku rasa. Habit pun bukan. Hobbit lagilah bukan. Tapi lebih kepada... em, obses mungkin? Bahaya... bahaya. Benarlah bak kata pepatah mana entahnya, "Sekali terjerat selamanya terikat". Va... va... va. Bahayanya memang teramatlah sahih. Cuma kena pandai kawal dan paling pentingnya adalah bijak berbelanja. Eh... eh bijak ke kalau dah obses ini. Tapi aku belum jatuh kategori shopaholic lagi. Alhamdulillah... alhamdulillah.

Ok, ini aku re-promote laman-laman yang aku rasa best. Sebab kawan aku yang promote jadinya aku re-promote semula di sini. Saksama bukan?

Groupon

Siapa tak kenal kan. Dulu aku macam tak fahamlah apa benda Groupon ini. Semak serabut ayam. Banyak sangat iklan sebab aku pergi subscribe ke email. Memang pandai. Sehari selembar benang. Lama-lama nak pecah inbox email itu. Terus tutup akaun. Kecundang. Tak faham konsep beli online sebenarnya. Apa bendalah kawan-kawan aku ini obses bebenar. Pergi kedai beli depan mata lagi best. Aku kan big fan of manual stuffs. So old school. Ditinggalkan zaman.

Tapi sekarang dah kembali melekat ke situ. Barang pertama yang dibeli berharga RM19. Aku rasa benda alah yang sangkut GPS dan letak di dashboard kereta itu. Ha, betullah benda itu yang aku beli. Riki sikit punya lama. Itu yang paling murah aku jumpa. Lepas itu, Groupon hantar ke rumah dengan kotak rasmi mereka. Tanpa caj delivery. Kualiti masih ok dan senonoh. Whoa... terus ketagih buka Groupon hari-hari. Teruk.

Qoo10

Ini pun aku rasa menarik. Cuci mata hari-hari. Barang-barangnya banyak dari China, Korea, Hong Kong tapinya. Murah dan menarik juga. Belum pernah lagi beli di sini. Tapi aku rasa barang-barangnya kenalah dengan selera. Walaupun belum boleh buat testimonial untuk laman ini, aku rasa anda boleh cubalah. Beli barang paling murah dulu. Tengok menarik tak menarik. Dijamin awesome!

GDeal

Haaa, ini aku suka. Sangat. Eh, sepatutnya laman ini duduk atas daripada Qoo10. Ranking tinggi sikit. Harganya agak berpatutan dan memang patut pun. Jadi agak boleh dipercayai jugalah kualitinya. Sebab bukan second hand dijual balik. Cubalah.

MoreDeal

Ini pun menarik. Boleh cuba bagi muka juga. Kalau tak berminat, anda masih boleh browse through barang-barang yang ada. Manalah tahu dari mata turun ke hati ke kan. Terus keluar duit.

Sally Fashion

Ini khas untuk perempuan saja. Kalau aku tak silaplah. Tapi aku rasa aku tak silap. Sebab kebanyakannya baju perempuan saja yang ada. Ini lebih kepada apparel. Jadi jika anda berminat untuk beli baju-baju gaya Korea Selatan bolehlah dapatkan di sini. Adalah juga yang murah. Ada juga yang mahal. Aku cuci mata saja kalau ke sini. Tidaklah nak membelinya. Baik pergi Times Square. Boleh testing terus sebelum beli kan. Murah pun murah.

The PopLook

Ini pun koleksi baju-baju perempuan. Tapi kalau ada jejaka-jejaka di luar sana yang teringin nak belikan baju untuk bini, mak, kakak dan adik perempuan (eh... eh baiknya jejaka itu), bolehlah lawat laman ini. Menarik-menarik juga design-design di sini. Cuma sedikit pricy bagi aku yang tak berkemampuan ini. Baik pergi Times Square. Boleh testing terus sebelum beli kan. Murah pun murah.

MySale

Ha, ini aku install appsnya di handphone. Dan aku rasa murah dan berpatutan jugalah baju-baju yang dijual. Sebab kebanyakannya adalah baju berjenama... eh, bukan kebanyakannya tapi memang semua pun baju berjenama. Tapi dijual dengan harga yang berpatutan dan memang patut. So untuk mereka yang suka beli barang berjenama itu bolehlah dapatkan di sini. Bagi aku harganya memang murah untuk kualiti yang bagus tetaaaaaapi... delivernya bapak mahal. Fuh.

Lelong

Terakhirnya... laman ini. Siapa tak kenal kan. Aku pernah beli Power Bank, Juice blender dan Pencil Case roll di sini. Dari segi kualiti... hm, ikut nasib juga. Power Bank itu aku rasa macam kurang dipercayai sikit beli di sini. Walaupun sangat murah tapi barang itu macam ada defect kadang. You got what you pay pendek kata. Tapi overall, bolehlah. Cuma barang-barang elektronik tak digalakkan beli di sini.

Hah, habis.

Selamat bershopping_

Kategori:

5 Responses to "Laman-laman Menarik Untuk Pembelian Atas Talian"

sham hassan said :
August 31, 2013 at 2:42 PM
salam F/HSZ


selamat hari raya aidilfitri. maaf zahir dan batin! welcome back! he he


dah beli phone/gps holder? guna gps dgn jayanya ke x? kalau dah familiar dgn gps, mesti lepas ni takde masalah kalau gi kajang tu kan? :p


wslm
Umi Azizan said :
September 5, 2013 at 4:11 PM
Salam kenal
Pertama kali disini
Awesome blog
October 8, 2013 at 8:54 AM
waalaikumsalam wbt. terima kasih berkunjung ke blog tak berfaedah ni :)
October 8, 2013 at 8:55 AM
waalaikumsalam wbt. haha. takde welkem backnye. Dah tak berapa nak rajin pun ni menulis. Pakai Waze handphone je jadi GPS.
sham hassan said :
October 27, 2013 at 3:32 PM
waze mmg awesome kan!



bertukar tempat keje lagi ke? :p

Post a Comment

Copyright 2010 Famia. Powered by Blogger. Contact me at harasxt_21@yahoo.com.