Subscribe to my RSSSubscribe via Email
Facebook TwitterFlickrDeviantArt

Wednesday, February 15, 2012


_Ini bukan sejenis habit.

Habitat pun bukan.

Ini mungkin adalah proses kerja kehidupan aku. Sejak azali lagi. Semasa di ITM Shah Alam dulu, tidur bersepah-sepah di atas lantai atau pun di ceruk dunia memang satu kegemaran. Selepas balik dari kelas bergaduh, memang selaju Ferrari terus tertidur di hujung katil tanpa segan silu.



Itu dulu.

Sekarang pun masih sama.

Cuma gaya, mutu dan keunggulannya saja sedikit berbeza. Sekarang ini kalau di rumah... kalau kena tidur di ruang tamu bawah... pilihan pertama adalah di bawah meja. Kenapa? Best sebab ada bumbung. Mak dan ayah dah tak larat nak layan perangai anak yang macam-macam. Lantakkan sajalah anaknya itu.



Dan kebetulan pula panjang meja itu macam ngam-ngam juga dengan ketinggian aku (wah, panjangnya meja!). Tidak sebenarnya meja itu pendek saja. Tapi kalau tidur bergulung tulang kaki memang muatlah kan. Ini adalah silap mata.

Tapi serius anda patut cuba.

Ini adalah salah satu rahsia awet muda.

Ah, ya. Hasil gaya-mutu-dan-keunggulan-proses-kerja-kehidupan anda akan terserlah apabila usia sudah menginjak dewasa dan terlalu dewasa... di mana anda bakal menghadapi masalah ostereporosis pada peringkat awal.

Tapi serius anda patut cuba.
Ini bukan sejenis habit.
Habitat pun bukan.

Uh, huh.

(Lagu KRU - Salah Siapa)

"Salah siapa sering ditanya...
salah mereka atau kau saja...
uuu wooo oooo ooo...
Salah siapa apa terjadi...
kau penentunya jalan hidup sendiri..."

Uh, huh.

(Lagu KRU - Aneh)

"Tak tahu mengapa tapi ku terasa...
bagai sesuatu yang aneh akan terjadi..."

Dah, pergi cuba_

Kategori:

1 Response to "Habit Habitat"

Ezad said :
February 18, 2012 at 8:48 PM
mcm kucing je tido bawah meja

Post a Comment

Copyright 2010 Famia. Powered by Blogger. Contact me at harasxt_21@yahoo.com.