Subscribe to my RSSSubscribe via Email
Facebook TwitterFlickrDeviantArt

Thursday, November 24, 2011


_Aku rasa bukan sekali terkena ini.

Berkali-kali juga.

Suatu hari di dalam lif sebuah syarikat insuran.

Tingkat 88 (bukan nombor sebenar) ditekan. Aku tunggu. Sambil lalalala. Kelihatan seorang Mat Despatch sedang sibuk mengira tingkat sambil mengasing-asingkan surat.

Tiba-tiba.

"Eh, akak nak pergi Syarikat Insuran A ke? Tolong pass surat ini ya. Terima kasih." Sambil bergegas keluar dari lif.

Aku tengok Mat Despatch itu. Tetapi Mat Despatch itu tidak tengok aku balik.

'Ting'.

Pintu lif terbuka di tingkat 88 (bukan nombor sebenar).

Bertuah punya orang. Suka ambil jalan pintas. Kategori orang yang paling aku menyampah. Asalkan sempat. Asalkan boleh. Menyampaikan amanah sambil lewa. Suka hati mak nenek bapak tiri ayam dia saja. Blablablablablabla...

Kalau dah kena sampaikan amanah itu, sampaikanlah betul-betul kepada pihak yang berkenaan. Ini tidak... selamba ayam saja hantar surat pada orang lalu-lalang yang kebetulan kena menyinggah ke tingkat yang berkenaan. Kalau aku criminal ke spy ke macamana... hah (terpengaruh kuat dengan filem Borne Trilogy).

Nasib baik aku baik (muntah).

Tidaklah baik sangat. Maksud aku, Mat Despatch itu bernasib baiklah juga sebab aku ini tidak ada niat jahat nak bawa lari surat itu. Manalah tahu kalau isi kandungannya sulit ke apa ke kan. Pengalaman selama lebih tiga tahun sebagai seorang bendahari kelas telah mengajarku erti amanah (pergh).

Nasib baik aku baik (muntah)_

p/s:
selingan sebelum menghabiskan siri kembara 80 liter ke Perth yang semakin basi itu

Kategori:

4 Responses to "Pintas Surat"

Shira said :
November 25, 2011 at 6:33 PM
kak zai memang baik pun. haha (jgn muntah)
azka said :
December 11, 2011 at 5:15 PM
ada juga macam tu.. isk2. mujur terbagi kat org amanah
December 11, 2011 at 5:48 PM
muntahlahh... hahaha
December 11, 2011 at 5:48 PM
haha. tapi taklah amanah sangat. 

Post a Comment

Copyright 2010 Famia. Powered by Blogger. Contact me at harasxt_21@yahoo.com.