Subscribe to my RSSSubscribe via Email
Facebook TwitterFlickrDeviantArt

Tuesday, August 02, 2011


_Belum seminggu ini.

Ok, tidak puasanya?



Harap-harap oklah ya. Aku harap anda tidak jadikan waktu berbuka sebagai pesta meletupkan perut. Jangan buruk lantak. Sungguhpun syaitan yang direjam itu telah diikat, tetapi syaitan berbentuk manusia jelmaan seperti aku dan anda... masih belum diikat lagi. Jadi, berwaspadalah dalam menjamah rezeki sewaktu berbuka.

Makan sebelum beringat, ok?
Eh, silap... silap.
Terbalik.

Setiap kali Ramadhan...

  • Sifar nafsu untuk makan. Aku tidak suka makan. Sebab itu paling suka Ramadhan (oh hoi, kedengaran berirama pula ayat ini).

  • Malas nak caj bateri handphone. Malas nak balas SMS. Malas nak telefon orang balik. Tambahan pula, handphone ini gila. Setiap kali bergegar sikit... pasti tidak dapat detect simcard. Ya. Aku faham. Beliau juga sedang berpuasa. Selepas raya nanti baru aku pijak handphone itu.

  • Haus yang menggila. Biasanya waktu siang aku minum 1.5 liter lebih sekaligus di office. Malam pula lagi 1.5 liter. Disebabkan aku bukan unta yang boleh menyimpan bergelen-gelen air di bonggolnya, agak dehydrated yang menggila juga sewaktu Ramadhan ini. Jangan risau. Aku tidak minum air paip sewaktu berwudhu.

  • Beria-ia mencari kurma Yusof Tayyub. Aku rasa sudah berkali-kali Ramadhan menyinggah dan balik... menyinggah dan balik... tidak juga aku beli Yusof Tayyub itu. Sampai sudah kempunan. Ah, hai.

  • Mengidam kuih abuk-abuk. I have a huge crush on all traditional kuih.


Buat kali ke 8 juta aku nak ulang.

Aku teringin betul nak pergi mana-mana negara Middle East_

Kategori:

21 Responses to "7 Hari Perut Bertatih"

Shafarina said :
August 2, 2011 at 11:53 PM
Alahai.. ingatkan pada kuih abuk2 pulak. Kena tunggu mak datang n buatkan. Sendiri bikin tak reti!

Selamat berpuasa n beribadah utk kamu sefamili :)
August 3, 2011 at 12:05 AM
Hehe. Kuih abuk-abuk sangat senang nak dibuat ^_^
Sangat-sangat senang. Nanti kalau saya terbuat... saya letak steps di sini. InsyaAllah.

Selamat berpuasa juga untuk anda sekeluarga.
Rain Ahmad said :
August 3, 2011 at 8:01 PM
"Jangan risau. Aku tidak minum air paip sewaktu berwudhu." haha. Masa zaman kanak-kanak punya hal ni. :D
Noni@Noraini Bakri @ Hashim said :
August 3, 2011 at 8:42 PM
cane ar kuih abuk2 ?
jakyskooly said :
August 4, 2011 at 12:20 AM
middle east bukan lagi terik ke? tahan ke dahage?
August 4, 2011 at 7:07 AM
awal2 January macam tu sejuk je ^_^
August 4, 2011 at 7:08 AM
hahahaah. Ni mesti buat jugak ni kan?
August 4, 2011 at 7:08 AM
Rupanya adalah begini http://alkisahnyalah.blogspot.com/2009/05/resipi-klasik-1-kuih-abuk-abuk.html
fina fento said :
August 4, 2011 at 12:27 PM
hahah. basuh kaki lepas main pun boleh terrrrmasuk air dalam mulut :P
August 4, 2011 at 5:14 PM
Ahkahkahks. Macam biasa buat je kamu ni ^_^
Mister Sepet said :
August 4, 2011 at 10:57 PM
nak pegi middle east? Wah Wah! Libya? Mesir? Lubnan? Bahrain?
skidg8 said :
August 7, 2011 at 10:09 AM
middle east? hmmm...menarik~
fazrol che isa said :
August 10, 2011 at 10:36 AM
Aku mengidam kurma.... cepatlah masa berlalu!
Middle East? best!
August 10, 2011 at 10:41 AM
Mesir kemudian Libya kemudian satu Middle East ^_^
August 10, 2011 at 10:42 AM
Sangat ^_^
August 10, 2011 at 10:43 AM
Cuba kelip mata laju-laju. Kejap lagi masuklah asar ^_^
Middle East memang best... untuk orang2 yang rasa Middle East tu best.
Ezad said :
August 10, 2011 at 10:38 PM
kurma best! tak puasa pun makan kurma.. :)
mr azka said :
August 16, 2011 at 7:28 AM
bab malas caj hp sama la.. org call baru kalut nk cari charger. betul2 bulan ni bulan pesta kuih. selamat beribadat.
August 21, 2011 at 8:35 AM
Ya! Sokong
August 21, 2011 at 8:36 AM
pesta kuih? ahkahkas. betul tu. selamat beribadat juga.
firdaus said :
August 27, 2011 at 2:26 PM
tragis je gmbr tue

Post a Comment

Salam,

1. Terima kasih kerana menyinggah.
2. Harap dapat mengeja molek-molek.

Copyright 2010 Famia. Powered by Blogger. Contact me at harasxt_21@yahoo.com.