Subscribe to my RSSSubscribe via Email
Facebook TwitterFlickrDeviantArt

Tuesday, March 22, 2011


_Ini salah satu bukti manusia (akulah itu) tidak hebat.

Dalam dunia ini, ada banyak perkara dan benda yang aku takuti.

Di antaranya adalah... sesat jalan, peta, cicak, lelaki, kucing, Kajang, Putrajaya, Cyberjaya dan lain-lain. Peta? Haah, peta. Betul aku memang takut tengok peta. Beribu-ribu kajian aku dah buat sejak di bangku sekolah. Tidak... bukan beribu-ribu, cuma single digit sahaja. Sesungguhnya pengetahuan dalam mentafsirkan peta ini adalah sifar dan kebiasaannya negatif.

Sebab...

Aku tidak faham bagaimana mahu synchronize bacaan aerial view dan lukisan tiga dimensi di alam nyata. Serius, percayalah kalau aku katakan aku tidak mampu baca peta.

Sebab..

Aku memang tidak boleh.

Ini bukan masalah positif atau pun negatif. Dan bukan juga masalah kendiri. Ini adalah masalah... hm, bacaan otak aku agaknya. Dan biasanya kalau ternampak papan tanda, si Huzaimatus ini memang jenis lurus orangnya di mana beliau berkemungkinan besar 200% akan ikut papan tanda itu sampai mati. Ya. Ikut ke mana sahaja. Lepas itu, cuak. Dan akhirnya, berdoa kuat-kuat. Dan kadangkala menangis juga di dalam kereta (iyalah, aku pun perempuan mestilah air mata ada banyak). Kemudian barulah Allah sudi tunjukkan jalan yang sepatutnya.

Alhamdulillah T____T

Sebenarnya...

Bukan masalah peta.
Tetapi, masalah hilang deria mengenal arah.

Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya.

Esok perlu ke Cyberjaya.

Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya. Parahnya.

Haah, ini antara perkara yang aku sangat susah hati dalam hidup ini.

Tidak comel betul_

Kategori:

12 Responses to "Petarah"

Noni@Noraini said :
March 22, 2011 at 11:04 PM
sebab kamu lebihnya di bidang lain :-) manusia itu sifatnya x sempurna,lalu perlukan org lain utk membantu.. aku juga mampu mengendalikan camera seperti kamu huuhuhu.. tp aku mampu membaca Lukisan pelan yang berserabot itu
Noni@Noraini said :
March 22, 2011 at 11:05 PM
aku xmampu mengendalikan camera #
ex-maverick's owner said :
March 22, 2011 at 11:12 PM
peta jugak adalah kisah mula2 antara ko ngn aku.. hahahaha..

ape? x igt? xpe.. skang aku dah tau camne nak gi umah mader dani dah.. :D
March 23, 2011 at 9:40 AM
adoi...ni mmg masalah general pompuan agaknye..tapi ada pompuan kelihatan comel kalau nak bandingkan dengan lelaki yg tak pandai tengok peta dan tak boleh ingat jalan...

** hakikatnya COMEL!
archiq said :
March 23, 2011 at 3:41 PM
carilah sebijik GPS... :)
March 23, 2011 at 7:12 PM
macam normal sahaja..
saya pun sama juga..
mujur ada encik Garmin dan puan GPS..
lega juga mahu ke mana-mana..
bila sudah ditunjuk jalan sekali, esok2 sudah tidak ada masalah lagi... ;)
famia said :
March 25, 2011 at 10:57 AM
noni: mentafsir peta itu satu kelebihan.

suhaila: ahkahkahks. Ye. Aku lukis imaginary roundabout.

syuhada: comel ek? Macam menyusahkan orang je kalau tak faham baca peta. haha.

archiq: hehe. lagilah senang nak accident. nak tengok gps lagi nak drive lagi nak tengok jalan lagi.

pari: yeke? Garmin tak penah tengok lagi rupa dia. Kalau Papa Go tu ada yang 3D... tapi mahal nak matilah. Baik pakai duit tu beli lens kamera dulu. Hauhauahuahuhush
Anonymous said :
March 25, 2011 at 6:22 PM
ade gps jenis baru..mau??jenis skrg dia ckp formal "500 meter lagi,sila ambil jln kiri skali"agak susah nk ikut..yg baru ni "budak kecik..ko da bole himpit kiri, simpg depan tu ko masuk"..siap bole set name lg..;)
azka said :
March 27, 2011 at 3:32 PM
anggap lah lain kali - sesat sambil berjalan2, tak perlu stress2 sgt. Cyberjaya mmg jalan mcm ular tmbh2 lalu ikut putrajaya. mmg x berjaya lah..haha
famia said :
April 5, 2011 at 12:38 PM
anon: ahakahkhakhaks. Sengal gila si hamba Allah ni.

azka: Haha. Stress weh! Serius. Kadang-kadang boleh menangis.
Aimart said :
May 20, 2011 at 5:33 PM
Ikut membaca ya..
Salam kenal dari Saya Aimart (Bandung Indonesia) di www.dumalana.com
famia said :
May 31, 2011 at 11:01 AM
Waalaikumsalam wbt. Terima kasih atas kunjungan ke sini ^_^

Post a Comment

Salam,

1. Terima kasih kerana menyinggah.
2. Harap dapat mengeja molek-molek.

Copyright 2010 Famia. Powered by Blogger. Contact me at harasxt_21@yahoo.com.