Subscribe to my RSSSubscribe via Email
Facebook TwitterFlickrDeviantArt

Monday, December 06, 2010


_Ma'assalamah 1431 Hijrah.

Dan.

Ahlan wasahlan 1432 Hijrah. Ah, sebelum itu. Simpulkan 1431 Hijrah dalam berpatah-patah perkataan. Mari simpulkan dengan rapi ya, Huzaimatus Sa'adiah (oh, teringin benar mahu tahu maksud nama sendiri T__T ).

Tung... tung... tung....

(Bunyi dram)

Kita mulakan sekarang.

Kerjaya

Ya. Sudah bertukar tempat kerja. Dan sudah merasa kerja dari rumah. Dan kini sudah bekerja seperti manusia normal, iaitu di dalam pejabat. Dan lebih jauh. Tiada lagi LRT. Tetapi, saya rasa seperti lebih seronok rupanya bekerja dari rumah (Eh... eh mengadanya. Sekejap nak, sekejap tidak).

Tentang kerjaya ini, ombaknya sangat tinggi. Sudahlah saya tidak pandai berenang. Lemas juga kadang-kadang. Biasanya saya tutup hidung sahaja. Senang sedikit mahu terapung. Bayangkan sahaja Sponge Bob sedang terapung kembang di dalam air. Begitulah saya. Hmm... tidak mengapalah. Ini semua wajib ada hikmahnya. Berus...sahalah (sambil lari ke kiri dan ke kanan).

Perkahwinan

Ya. Dani sudah selamat. Saya bila lagi, kan? Pasti itu soalan anda bukan? Tsk... sabarlah. Saya sedang cuba mencari engsel pintu yang sudah lama berkarat tidak terbuka ini. Bukan kerja mudah, oh. Buat kali ke seratus, saya adalah androphobia yang sangat senang percaya lelaki dan senang juga cair seperti asid sulfurik.

Lebih-lebih lagi jika beliau seorang gentleman dan mungkin rupa seperti Maher Zain (kah kah kah). Tidaklah, rupa tidak penting. Jika muka sedikit menakutkan tetapi hati sangat kacak, rajin dan bertimbangrasa seperti gentleman... secara ajaib dan automatiknya akan berubah menjadi Maher Zain (eh... eh si Huzaimatus ini). Jadinya. Disebabkan inilah saya wajib bertukar menjadi kera sumbang yang sopan. Kah kah kah. Tengoklah macamana tahun 1432 Hijrah ini ya. Kita bersosial bagai nak gila.

Ah, ya. Bulan enam tahun hadapan. Saya bakal mendapat seorang adik ipar. Perasaan saya? Cemas. Saya kan androphobia. Tetapi. Saya rasa adik ipar saya itu simple dan cool seperti saya (pasti bakal adik ipar saya terbaca ayat ini). Jadinya, kuranglah mungkin sedikit perasaan cemas saya itu harapnya.

Cumanya. Terasa sangat sedih. Sudah kehilangan sayap kanan. Adik gadis kesayangan saya sudah diambil orang. Pada siapa lagi saya boleh sakat dan kacau selain beliau. Sedihlah macam ini. Sedih... sedih (tektik meminta simpati secara murahan).

Ah, ya. Ayah saya sangat yakin saya akan membuat rumah dan tangga pada tahun 1432 Hijrah. Wah... wah! Baiklah, pakcik Zulkefli yang dikasihi dunia akhirat... kita tengok siapa yang kena ya (sambil mengelip mata dan berlari ke kiri kanan).

Kawan-kawan

Untuk semua Homo Sapiens seluruh dunia yang mengenali saya, terima kasih. I love you very much too (sambil berkerut hidung dan menggangguk kepala seperti gangster). Saya bukan seorang kawan yang baik. Hanya Dani sahaja yang sudah masak dengan perangai tidak semenggah saya yang digelar kawan ini.

Mood saya bertukar lebih laju daripada angin. Dan saya selalu mencari keruh dengan sesiapa sahaja. Minta maaf ya (sambil menundukkan kepala). Terima kasih kerana bersabar dengan manusia seperti saya ini. Hanya Allah sahaja yang layak membalas anda semua dengan rahmatNya.

Apa-apa pun, saya percaya... pergaduhan itu perlu untuk merapatkan ukhuwah. Dan kurangkan ambil hati dengan rakan-rakan. Supaya hati menjadi lebih besar dan tidak berkira dengan manusia. Satu lagi, semoga saya sentiasa bersangka baik dengan kawan-kawan dan sedar bahawa segala tindak-tanduk kawan itu wajib ada asbabnya. Jadi, bersabarlah dengan kawan-kawan. Mereka menerima saya seadanya. Saya juga perlu menerima mereka seadanya. Harap dapat renew semula hubungan kawan ini ya, kawan-kawan (senyum sambil berlari ke kiri kanan).

Lain-lain

Baiklah. Saya bukan orang yang berdisiplin. Lebih suka mengikut kepala sendiri, itu barulah saya. Jadi untuk mendisiplinkan diri, saya telah membuat beberapa blog untuk mendisiplinkan diri (Yes, this is SPARTA!).

  • Dudette Dude - ini adalah lukisan harian saya pada setiap hari melainkan hari Sabtu dan Ahad. Beritahu awal-awal ya. Dan masih ada lagi gambar kawan-kawan yang tertunggak belum dikartunkan. Sabar ya kawan-kawan T__T

  • Hey, Let's Design - ini adalah blog sambungan dari design218 sebenarnya. Tetapi, sahaja saya membuat baru di Blogspot. Senang mahu maintain. Blog ini lebih kepada kerja-kerja design yang saya pernah buat. Segala tips Photohsop dan Illustrator serta apa sahaja tentang design akan saya kongsikan di sini. Saya bukan pakar. Tetapi, lebih baik berkongsi bukan? Kita sama-sama belajar ya. Saya cuma akan update blog ini dua kali seminggu atau sekali seminggu sahaja. Beritahu awal-awal. Haha.


Baiklah.

Itu sahaja untuk penutup 1431 Hijrah ini. Jujurnya, saya terasa seperti 1431 Hijrah adalah sedikit melampau dengan saya. Berani betul menyepak terajang saya. Tidak mengapa. Tidak sakit pun. Saya kan heroine yang cool di dalam dunia saya sendiri (ceh, orang berlagak memang begini!).

Terakhirnya.

Semoga anda sentiasa dirahmati Allah_

Kategori:

7 Responses to "Simpulan 1431 Hijrah"

Ezad said :
December 6, 2010 at 9:38 PM
ni layout baru
sebaru tahun baru

kalau gaduh dengan kawan2, bayangkanlah, sedangkan lidah lagi tergigit.. inikan pulak kawan2

selamat tahun baru cik famia..

semoga ketemu maher zain yg diidam2kan..

tak dpt maher zain, anuar zain, ok tak?

kekeke
ifah said :
December 6, 2010 at 9:41 PM
salam maal hijrah... tutup buku lama, kita buka buku baru. :)
famia said :
December 6, 2010 at 11:33 PM
ezad: hehe. sama dengan.

ifah: insyaAllah :) sama dengan ya.
nur nana nye said :
December 7, 2010 at 6:16 PM
fami, all the best.
(yg bab kata-kata ayah kau tu)
Dani neh said :
December 8, 2010 at 11:14 AM
"Tengoklah macamana tahun 1432 Hijrah ini ya. Kita bersosial bagai nak gila"

ahahah.. Xai Xai..

aku (zaki) amin kan keConfinsi ayah ko tuh..

Amiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin...

wey.. bila heri pot neeeeeeeeeh!!

social netwerk nak? ko punye blog pun dah macam kaler fb dah.. ngegngehngeh..

btw.. aku suka doodledoodle ko.. memang melambangkan jiwa ko..
erm.. tak reti aku nak eksplain.. tapi.. begitulah..

kalo bosan ke kusut ke ngatuk ke.. carik je aku kat gmail.. (alamak.. nak terBe..... la plak.. nak tulis panjang lagi nih.. ok lah tatahan suda.. da~)
famia said :
December 13, 2010 at 5:31 PM
nana: ahkahakhaks. Fuh, insyaAllah.

dani: sengal budak ni. hahaha. jap ek. aku setiap minggu dalam bulan december ni ade kenduri kazen mazen. letih fuh T____T
dboystudio said :
December 15, 2010 at 1:42 AM
xjadi aku nak komen wakakakaka

Post a Comment

Copyright 2010 Famia. Powered by Blogger. Contact me at harasxt_21@yahoo.com.