Subscribe to my RSSSubscribe via Email
Facebook TwitterFlickrDeviantArt

Wednesday, November 24, 2010


_This is what we called reverse psychology.

Baru sahaja sampai blook Caca Marba ke tangan aku.

Sampul surat bersetem RM1 disiat dengan kelajuan 200km/j. Ah, sampul surat tidak penting. Caca Marba ini yang penting. Perasaan teruja itu melambung tinggi ke langit sehingga tidak turun-turun. Sudah tiada tarikan graviti barangkali perasaan teruja itu. Ah, perasaan teruja tidak penting. Caca Marba ini yang penting.

Tanpa membaca Bismillah (astaghfirullahalazim)....

Aku angkat buku itu tinggi-tinggi. Aku dekatkan ke muka. Kening berkerut. Aku jauhkan kembali. Aku dekatkan ke muka semula. Kening berkerut lagi. Aku jauhkan kembali. Baiklah. Aku nak buat satu pengakuan. Aku memang ngeri banyak jika terpandang muka lelaki yang berkulit hitam manis dan matanya besar galak merenung tepat ke retina. Mat Jan, contohnya. Aku pernah terserempak dengan beliau dalam LRT menghala ke KL Sentral. Beliau berdiri di sebelah. Aku membutakan diri tidak menegur. Ngeri banyak.

Seram.

Jika disuruh membuat pilihan antara kulit blook ini dan KLCC... memang aku pilih KLCC doh. Ah, kulit blook ini tidak penting. Caca Marba ini yang penting. Aku selak lagi. Wah, ada tandatangan Mat Jan! Tandatangan yang tidak kelihatan seperti tandatangan. Bentuknya unik seperti pengangkut baju. Ah, tandatangan Mat Jan tidak penting. Caca Marba ini yang penting.

Aku selak lagi.

Dan selak lagi berkali-kali melihat helaian lain. Aik? Blook ini baru sampai. Tetapi kenapa kertasnya kekuningan seperti sudah lapan tahun di dalam simpanan? Pergh. Ini baru dinamakan gaya ilusi optik. Yang mana jika blook ini disimpan lagi seribu tahun pun tetap berwarna kuning setiap helaiannya. Klasik. Ah, jenis kertas kekuningan ini tidak penting. Caca Marba ini yang penting.

Aku selak lagi.

Nama yang tertera pada ruangan penyelenggara adalah Sinaganaga. Dan nama editornya pula adalah Lan Hussain. Aik, bukankah Sinaganaga dan Lan Hussain ini orang yang sama? Aku yakin mereka bukan pelanduk. Tetapi orang yang sama. Ilusi optik lagi ini. Ah, jenderal Sol-jah ini tidak penting. Caca Marba ini yang penting.

Aku selak lagi.

Muka surat lima. Tertulis dengan font Typewriter (aku teka) size 18 ke 20, Kertas Am. Aik? Kertas Am? Memang terbaik ini. Mempromosi blook pada musim adik-adik menduduki peperiksaan SPM. Aku cuma ada sifar pengetahuan tentang Kertas Am. Kertas A4 aku tahulah. Ah, Kertas Am ini tidak penting. Caca Marba ini yang penting.

Aku selak lagi.

Lah, punyalah nipis blook ini. Berbaloi ke RM15. Aku selak lagi sehingga ke muka surat terakhir. Pergh. Muka surat 100 itu! Tetapi nipis. Tetapi 100 muka surat. Ini mesti ilusi optik lagi ini. Memang berbaloi-baloi macam ikan Kaloi. Ah, muka surat blook ini tidak penting. Caca Marba ini yang penting.

Dan aku selak lagi.

Lagi... lagi... lagi... lagi. Lagi... lagi... lagi... lagi. Lagi... lagi... lagi... lagi. Lagi... lagi... lagi... lagi. Lagi... lagi... lagi... lagi. Lagi... lagi... lagi... lagi. Lagi... lagi... lagi... lagi. Lagi... lagi... lagi... lagi.

Dan.

Kah kah kah!
Ha ha ha!
Ayam!

Kelakar macam haram.

Baru sahaja sampai blook Caca Marba ke tangan aku. Kalau mahu dapatkan satu salinan, sila ke sini. Tetapi kalau stok habis, tidak boleh pinjam dari aku. Pinjamlah dari library. Ah, library tidak penting. Caca Marba ini yang penting.

Sol-jah dan Mat Jan (eh, Mat Jan pun Sol-jah)... satu ibu jari ke atas.
Terima kasih atas kiriman bersetem RM1 yang dicop dari Alor Setar.
Macam biasa... blook-blook Sol-jah memang tidak mengecewakan.

Hah.

Blook Caca Marba tidak best?

This is what we called reverse psychology_

Kategori:

5 Responses to "Reviu: Blook Caca Marba Tidak Best?"

emm-ai-en said :
November 25, 2010 at 2:27 PM
anda perachun!
perachun saya untuk beli Caca Marba.
November 26, 2010 at 12:25 AM
salam.. nak beriklan di blog ni boleh?

kalau boleh nak free je.. hehehe..

saya nak iklan review/blogpost..

email kpd saya

admin[@]blogobo.com
(sila remove [ ] )

regards,
http://blogobo.com/
famia said :
November 26, 2010 at 1:12 PM
min: hahahaha. apelah.

Admin: waalaikumsalam wbt. Er, apekah ini? Tak faham. Maaf ye.
December 3, 2010 at 2:58 PM
tajuk yang unik .. =)
me, anastasyea
Anonymous said :
December 20, 2010 at 6:30 PM
[url=http://hoovervacuumbags.weebly.com/]Hoover vacuum bags[/url] http://hoovervacuumbags.weebly.com/

Post a Comment

Copyright 2010 Famia. Powered by Blogger. Contact me at harasxt_21@yahoo.com.