Subscribe to my RSSSubscribe via Email
Facebook TwitterFlickrDeviantArt

Thursday, July 01, 2010


_Inilah bahana membawa dunia semasa menghadapNya.

Selepas bersolat tadi.

Benda-benda asing masih ligat berlari marathon di dalam kepala. Jauh juga trak lariannya. Lebih kurang lapan kilometer barangkali. Sehingga selesai melipat sejadah, memakai tudung dan menyarung stokin pun belum habis juga lariannya. Tinggi betul stamina. Mungkin berkat meminum air suam dicampur madu setiap pagi sebelum menjamah makanan... barangkali.

Tiba-tiba, masuk seorang pekerja kebersihan.

Trit trit trut trut... wanita tersebut menyarung telekong. Trit trit trut trut... laju aku capai kasut di bahagian atas rak kasut. 'Ini kena beli baru kasut ini, dah rabak gila dalam ini. Lepas itu, ketat pula.' Sambil merenung seperti 'ditelan tercekik kasut pula, diluah nanti kotor surau ini pula'... kesudahannya tangan memusing tombol pintu dan membawa diri keluar dari situ.

Tiba-tiba.

"Eh, adik punya kasut yang di bawah. Yang di atas itu saya punya."

Terkejut aku.

Langkah terhenti. Aku pun pandang bawah. Ya salam. Patutlah ketat bukan main kasut ini. Tersarung kasut orang lain rupanya. Rupanya kasut sendiri tersorok di tingkat bawah sekali. Tsk... malu sudah. Itulah. Main sarung saja. Tak pandang kiri kanan langsung. Nasib baik makcik itu tegur. Kalau tidak, sampai rumah baru perasan. Si Huzaimatus itu bukan kira. Main sebat saja segala benda. Hinf... hinf.

Malu saya lapan saat.

-_-"

Ah, tertekan betul dengan diri sendiri.

Tsk. Tak apa... tak apa. Tak malu pun. Langsung tak malu. Benda-benda macam ini kena jadi dengan lebih kerap supaya hidup lebih bermakna. Ceria. Dan gembira. Dan lebih bermakna. Dan ceria. Dan gembira. Dan... ah! Tak apa... tak apa. Steady, yo! Orang cool tak perlu malu.

Dengan serta-merta larian marathon dalam kepala tadi terhenti.

Sudah jumpa garisan penamat agaknya. Baguslah. Duduklah kamu baik-baik dalam kasut makcik cleaner tadi ya. Kalau penat duduk bersimpuh boleh sambung semula marathon tadi. Berusahalah. Kita sudah berpisah dan berpindah hak milik. Jangan cari saya lagi.

Tsk.

Pengajaran cerita... lain kali jangan beli kasut kanvas dalam Carefour itu lagi. Kan dah sama. Tapak sama putih. Kanvas sama hitam. Saiz saja yang lain.

Ikan bilis betul_

Kategori:

6 Responses to "Membilis Kasut Kembar"

nana nye said :
July 1, 2010 at 10:20 PM
kasut aku jarang ada kembar
sbb ia saiz 4
yoro okino said :
July 1, 2010 at 11:21 PM
hahahha...wat malu jer
Anonymous said :
July 2, 2010 at 4:40 PM
kena hati2 selalu (^_^)
SangPelangi said :
July 3, 2010 at 11:58 AM
Kehkehkeh. Padan muka.
famia said :
July 3, 2010 at 6:55 PM
nana: hehe. makcik itu saiz kakinya 5 atau 4 rasanya. itu pasal ketat.

yoro: tak malu pun :p

anon: algessimnida :)

irfan: hehe. tak baik gelakkan orang weh.
Norasikin said :
July 20, 2010 at 2:20 PM
modify la sikit kasut tu kalau rasa nak beza dengan orang lain. letak bunga ke, riben ke ada la kelainan

Post a Comment

Copyright 2010 Famia. Powered by Blogger. Contact me at harasxt_21@yahoo.com.