Subscribe to my RSSSubscribe via Email
Facebook TwitterFlickrDeviantArt

Wednesday, June 30, 2010


_Minggu yang putih.

Oh, ya.

Salah satu serbuk positif untuk minggu ini.

Untuk memiliki hati yang baik dan bersih, anda memerlukan hati yang jahat. Dan untuk memiliki hati yang kotor dan jahat, anda memerlukan hati yang baik. Masing-masing hidup secara simbiosis. Saling memerlukan. Tanpa kebaikan mana mungkin terhasilnya kejahatan. Dan tanpa kejahatan mana mungkin terhasilnya kebaikan. Itulah keadilan di dalam dunia. Meletakkan sesuatu kena pada tempatnya.

Makanya.

Adakah anda terasa sangat tertekan, geram, sedih, bengang tidak terkira, semangat semakin surut, awan gelap dan mendung sentiasa bergerak di atas kepala mengikuti anda ke mana sahaja sehingga anda mahu mengambil jalan mudah terhadap segalanya dan sentiasa hidup atas nama 'KALAU'?

Baiklah.

Sila berhijrah keluar dari dunia ini.

Sesungguhnya... anda tidak layak untuk menjadi seorang pejuang tegar di muka bumi ini. Anda juga tidak layak memiliki kaki kerana anda tidak mampu menggunakan anugerah Allah itu untuk bangun kembali. Anda juga tidak layak memiliki tangan kerana tidak berusaha untuk cuba melawan kembali musuh-musuh dan hasad dengki dunia. Ah, ya. Anggota pancaindera yang lain juga patut disedekahkan sahaja. Membazir sahaja jika diberi kepada anda.

Walau bagaimanapun.

Jika anda sudah berusaha sehingga seribu daya... dan anda telah berserah sepenuhnya kepadaNya... dan anda benar-benar redha dengan segala keputusan dariNya, baiklah anda layak untuk tinggal di dunia ini dan pergi setelah dijemputNya dengan perasaan yang lega dan bangga.

Tsrr... tsrr.

Ops, serbuk positif sudah habis_

Kategori:

0 Responses to "8 gram Serbuk Putih"

Post a Comment

Copyright 2010 Famia. Powered by Blogger. Contact me at harasxt_21@yahoo.com.