Subscribe to my RSSSubscribe via Email
Facebook TwitterFlickrDeviantArt

Tuesday, November 03, 2009


_Feedjit.

Sekali sekala aku jenguk juga.

Tengok apa yang dicari manusia. Memang macam-macam yang dicarinya. Terkadang macam logik. Terkadang macam tak logik. Tapi, inkuiri seorang manusia itu memang tak berbatas. Segala perkara mahu diambil tahunya. Segala perkara mahu diketahui asbab (sebab) dan kisah di sebaliknya.

Feedjit.

Sekali sekala aku jenguk juga.

Dan sekali sekala aku save je inkuiri manusia. Untung-untung boleh calitkan sedikit idea mahu menulis buat hari kemudiannya. Kadangkala terasa kelakar pun ada bila tengok koleksi dalam Feedjit yang aku save itu. Ada juga inkuiri yang bukan-bukan. Yang tak patut tahu pun mahu diambil tahu. Manusia memang semuanya serba mahu tahu. Tak perlu hairan. Itu normal.

Ini hah.
Salah satu inkuiri untuk hari ini.




Faisal Tehrani berkahwin dengan siapa.

Tergelak juga aku tengok inkuirinya. Haha. Wahai encik Faisal Tehrani, ada orang dari Johor Bharu mahu tahu. Aku pun baru je tahu Faisal Tehrani dah selamat melangsungkan perkahwinan. Tahniah dan semoga berbahagia sehingga ke hujung nyawa aku ucapkan. Cukup sampai situ saja aku ambil tahu. Lebih daripada itu, tak perlulah aku tanya pakcik Google. Mungkin orang dari Johor Bharu itu peminat setia hasil karya Faisal Tehrani barangkali. Kena bersangka baik.

Apa-apa pun.

Sebarang inkuiri yang membawa kamu ke blog ini, hampir semuanya dalam pengetahuan aku Feedjit. Dan kalau encik Feedjit tahu, mungkin aku pun akan tahu sama kalau aku berkesempatan menjenguk encik Feedjit itu.

Tapi.

Sebarang inkuiri kamu yang membawa kamu ke mana saja samada gelap mahupun terang, semuanya sentiasa dalam pengetahuan Dia.

Allah is watching you, man.

Hah.

Takut tak_

Kategori:

6 Responses to "Feedjit - Mari Kita Lihat Siapa Yang Kena"

dewajiwa said :
November 3, 2009 at 2:32 PM
hahahaha..
entry yang santai
fndrocka said :
November 3, 2009 at 4:42 PM
melalui feedjit tu kita boleh baca fikiran manusia kan.

tu belum tengok kat google punya keyword.lglah variety
November 3, 2009 at 4:59 PM
salu yg datang blog aku carik mende lucah...amende ntah aku tulis lucah kat situ...

btw ngkau pakai akaun apa ni?feedjit yg tak free ke?
Dani neh said :
November 3, 2009 at 6:14 PM
ahahahah... aaaaahahahahah

emh...
ade gak orang wangsemelawati tanya soklan sama :P~
famia said :
November 3, 2009 at 6:57 PM
dewa: santai yang tak berapa nak santai jugalah.

fnd: haha. sifat ingin tahu. biasalah kan.

hafizsincan: ini feedjit yang free. ada kena bayar ke. aku pakai yang free2 je. orang melayu kan suka benda2 free ni. hehe

dani: aik? siapa?
eyena said :
November 4, 2009 at 9:22 PM
heee,.. betul ckp kamu tu.. ALLAH maha melihat!

Post a Comment

Copyright 2010 Famia. Powered by Blogger. Contact me at harasxt_21@yahoo.com.