Subscribe to my RSSSubscribe via Email
Facebook TwitterFlickrDeviantArt

Tuesday, October 27, 2009


_Ini iklan.

Blog siapa yang aku suka lawat hari-hari?
Blog kereta mayat

Blog siapa yang aku buka pertama sekali?
Blog kereta mayat

Blog siapa yang aku baca berkali-kali?
Blog kereta mayat

Blog siapa yang aku tak bosan-bosan dengan dia punya entry?
Blog kereta mayat

Ya.
Blog kereta mayat

Blog yang boleh kata hari-hari, berjam-jam, berminit-minit dan bersaat-saat aku sanggup menghadap mengaut ilmu akhirat. Kalau rajin, bacalah dari arkib pertama beliau.

Mungkin ada sebahagian yang awal-awal lagi sudah terasa semacam bosan gila baca blog berunsur alam akhirat. Memang akan ada. Tak dinafikan. Dulu aku pun macam itu juga. Dan sekarang pun masih macam itu juga. Isk....

Tapi kalau Allah berkehendakkan hambaNya menjadi orang baik, sudah tentu hati hambaNya pun dibuka dan diberi laluan cahaya menuju ke arah menjadi orang baik. Harapnya macam itulah.

Tapi.

Kalau sikit pun tidak terbuka pintu hatinya, mungkin sudah patut letak perasaan ngeri rasanya itu. Sangat bahaya. Jika Allah tak tunjukkan jalan.

Apa-apa pun.
Jenguk dan bacalah blog kereta mayat itu.

Mungkin bahasanya macam kasar sedikit. Tapi, aku rasa itu antara blog agama yang ditulis dari hati yang ikhlas. Bukan copy paste. Kalau nak ajak orang belajar ilmu akhirat ini, percayalah memang bukan kerja mudah. Maklumlah, setiap orang kan ada satan yang sentiasa bersama dengannya. Hari-hari kerjanya bisik membisik perkara-perkara yang tidak mendatangkan kebaikan.

Dan.

Kalau nak baca perihal agama ini, aku lebih suka baca karya-karya yang digarap sendiri dari hati dan pemahaman sendiri. Kalau copy paste dan letak sekajang ayat Al-Quran tanpa penghuraian dekat situ aku pun jadi boleh tahan liat dan malas nak membacanya. Baik aku baca buku agama yang jual murah-murah dekat Pustaka Sarjana di Carefour, misalnya. Boleh pegang. Baca sebelum tidur. Sampai tertidur.

Tengok.
Betapa kuatnya hasutan satan.
Supaya terasa liat nak mencari ilmu-ilmu agama.

Apa-apa pun. Karya kamu, milik kamu. Siapalah aku nak pertikaikan setiap yang ditulis kamu. Suka hati kamulah nak tulis apa benda apa pun. Cumanya. Setiap tulisan itu tulislah daripada hati yang bersih kalau boleh.

Sesungguhnya.
Sesuatu yang datang daripada hati akan tetap turun ke hati juga.

Ah, panjanglah pula bebel.

Dah.

Sila baca satu entri blog keretamayat setiap hari sebelum kamu dinaikkan ke dalam kereta mayat.

1 entry perday,
will keep the satan away
.

Ingat itu.

1 entry perday,
will keep the satan away
.

Lepas itu.
Bila dah lembut sikit hati, pergi baca Quran hari-hari pula.

1 page perday,
will keep the satan away
.

Lama-lama lembutlah hati itu.
Putihlah hati itu.

Sesungguhnya, al-Quran itu ibu segala ubat. Kalau sakit hati, pergi baca sehelai muka surat Al-Quran. Kalau rasa nak menangis, pergi baca sehelai muka surat Al-Quran. Kalau rasa macam dalam kesusahan, pergi baca sehelai muka surat Al-Quran.

Bila dah rajin, naik taraf sikit.

5 pages perday,
will keep the satan away.


Lepas itu.

10 pages perday,
will keep the ketua satan away.


Berusahalah untuk cuba.

Aku promot blog brader kereta mayat itu bukannya apa. Sebab aku rasa aku dan kamu semua ini ada je perangai malas nak baca buku-buku agama. Semuanya konsep di hujung jari. Kalau tak ada di hujung jari memang malaslah jadinya. Nak bangun dan letak di hujung jari pun malas. Nak mencari ilmu-ilmu agama lagilah malas.

Tak apa.
Itu normal.
Manusia memang macam itu.

Tapi.

Berusahalah untuk cuba.
Berusahalah untuk cuba.
Berusahalah untuk cuba.

Dah.

Oh, ya. Encik kereta mayat tak bayar aku satu sen pun untuk tujuan promot mempromot. Jangan salah faham. Aku promot secara ikhlas. Aku promot sebab aku suka blog ini. Tapi aku rasa ramai je yang dah biasa baca blog kereta mayat ini.

Hah, teruskan membaca.

Dah_

Kategori:

7 Responses to "Iklan: Mari Naik Kereta Mayat"

Dani neh said :
October 27, 2009 at 3:51 PM
heheheh..

lagi..

berhati-hati dengan penulis2 blog yang belum/tidak dikenali

hohohooooo..
famia said :
October 27, 2009 at 4:39 PM
dani: hehe. ok. lepas ini aku tak nak entertain stranger dah. aku kan sombong.
eyena said :
October 27, 2009 at 5:02 PM
hee bagus laa ikot yg baik2.. :)
BasicCX said :
October 27, 2009 at 5:15 PM
Salam,

Alhamdulillah, belajar mengenai Ihsan... :)
Ezad said :
October 27, 2009 at 5:21 PM
En.Hamka memang kelakar..hehe
famia said :
October 28, 2009 at 6:06 PM
eyena: hehe. semogalah dapat jumpa yang baik2.

basic: waalaikumsalam wbt. baguslah.

ezad: yap.
wawan said :
November 2, 2009 at 12:59 AM
yup!
sangat suka blog keta mayat!

Post a Comment

Copyright 2010 Famia. Powered by Blogger. Contact me at harasxt_21@yahoo.com.