Subscribe to my RSSSubscribe via Email
Facebook TwitterFlickrDeviantArt

Monday, May 04, 2009


_Boleh jadi juga.

Bukan semua yang tiada itu ada. Dan bukan semua yang ada itu tiada.

"Kau agama apa?"
"Islam."


Suara azan menjemput Maghrib berkumandang. Memanggil mereka yang mengaku Islam.

'Allahuakbar.. allahuakbar..'

A: "Kejap weh.. tengah syok layan bola ini."
B: "Nanti. Aku baru order roti nan tandori ini. Makan jap."
C: "Alah.. nanti aku qada' jelah. Tengah sibuk ini."
D: "Awal lagi. Belum masuk Isyak pun ini."

"Kau agama apa?"
"Islam."


Memang.. Islam.

Tapi.
Kosong isi dalam.

Boleh jadi juga_

Kategori:

5 Responses to "Melayu Bin Islam"

May 4, 2009 at 4:27 PM
huhu..
biasa dengar benda tu..
adik saya selalu je tangguh-tangguh solat maghrib sebab nak abeskan kartun..
saket ati betol..
dlu time kecik2 xsolat, kena rotan..insaf betol..
paiseh said :
May 5, 2009 at 1:41 AM
biar tangguh tapi buat dari tak tangguh tapi tak buat. heh!


*gua laju2 solat isyak dulu sbelum komen nih.
famia said :
May 5, 2009 at 10:39 AM
your name is ain: em tulah. skang ni pon masih ade pangai suka menangguh solat. isk.. kena berubah ni.

paiseh: bagus. ekselen. aku pon masih tetangguh2 lagi ni. liatnyeeee nak solat awal waktu. astaghfirullahalazim..
hafiz abdul said :
May 5, 2009 at 5:59 PM
yang dikatakan awal waktu tu sebelum azan dah ada wudhu' lepas azan solat sunat lepas tu iqamah dan terus solat fardhu
famia said :
May 5, 2009 at 6:08 PM
hafiz: ye. betul tu.

Post a Comment

Copyright 2010 Famia. Powered by Blogger. Contact me at harasxt_21@yahoo.com.