Subscribe to my RSSSubscribe via Email
Facebook TwitterFlickrDeviantArt

Tuesday, May 26, 2009


_Lelaki dan perempuan.

1 + 1 = 2

180 darjah + 180 darjah = 360 darjah

Saling melengkapi.

Lelaki dan perempuan.

Dari a sampai z.
Semuanya berlainan.

Bentuk fizikalnya.
Cara berfikirnya.
Perangainya.
Gayanya.

Gaya membasuh pinggannya.

Ya.

Basuh pinggan.

Perempuan.
Basuh pinggan,
Sabunnya sedikit,
Pinggannya ditelangkupkan,
Gaya sopan berterima kasih diberi rezeki.

Lelaki.
Basuh pinggan,
Sabunnya selambak,
Pinggannya tidak ditelangkupkan,
Gaya sopan berterima kasih mahu diberi lagi rezeki.

Ya.

Basuh pinggan.

Dari cara meletak basuhan pinggan, sudah boleh dikenalpasti itu lelaki atau perempuan. Dari gaya menyabun pinggan serta membilas pinggan juga boleh dikenalpasti itu lelaki atau perempuan.

Tak percaya?

Sila ke dapur sekarang_

Kategori:

19 Responses to "Cara Lelaki Dan Perempuan Membasuh Pinggan"

May 26, 2009 at 3:15 PM
lelaki kt rmh sy lepas mkn xsuka basuh pinggan.suka tinggalkan kat sinki.perempuan jugak yg kena..

diorg tau mkn jek..huu
MaJa said :
May 26, 2009 at 3:29 PM
aku basuh pinggan kadang2 x pakai sabun pon. asal nampak maam bersih kira setel lah tu.. hehe
z@f!r said :
May 26, 2009 at 3:30 PM
lelaki basuh pinggan hanya di kenduri kendara je.. hehehe.. basuh pinggan scale besar je.. setakat 1-2 tu malas la nak basuh.. kasi je kaum hawa basuh..
Dani neh said :
May 26, 2009 at 4:50 PM
apesalahnye membantu orang yang dah penat masaaaaaaak.. [this is a shout out!!!]
famia said :
May 26, 2009 at 5:55 PM
ain: hehehehe. kata perempuan kan.

maja: huishhh.. anak teruna siapa ni. sila jangan bagi beliau mendekati dapur.

zafir: hahaha. tengok tu perangai. siapa tak cuci pinggan lepas makan.. mewarisi kepapaan tau. tak elok. sendiri makan.. biasakan sendiri basuh. perempuan bukan hamba abdi woh.

dani: entah kan.
Lt Col Dop Mustang said :
May 26, 2009 at 8:03 PM
apesalahnye membantu orang yang dah penat masaaaaaaak.. [this is a shout out!!!]

<- tq dani. bila lagi nak bawak roti jala. i mean, bawak roti jala pegi men penbol.

yezza.
Indrasakty said :
May 26, 2009 at 9:29 PM
Cara makan pun ada beza.

Tidak seperti lelaki, perempuan kalau makan nasi semulut, gosip lapan mulut, baru sambung nasi semulut lagi - dan seterusnya (ini provokasi).
curX said :
May 26, 2009 at 10:30 PM
emm, kalo aku basuh pinggan selalu letak kat rak. pinggan tu menegak. caner plak tu? o_O
NoktahHitam said :
May 26, 2009 at 11:44 PM
Sadly. Kami di ajar supaye telangkupkan pinggan supaya binatang tidak hinggap lalu mencemarkan kebersihan pinggan itu.

Sabun tidak banyak, malah dicampur air. Kerana sabun berlebihan itu membazir namanye. Dan membazir itu amalan syaitan.
famia said :
May 27, 2009 at 1:00 AM
dope: yelah.

khairul hak: hehehe. tidak berniat untuk menambah. nanti jadi sekajang panjangnya. provokasi tidak menjejaskan. cuma ditekankan.. bukan semua ya. hehe.

kurk: hehehe. tak kisahlah. asalkan basuh. bagus2. keep it up.

NH: hehe. baguslah. teruskan.
M-I-N said :
May 27, 2009 at 3:25 AM
maaf,tak
ida dayana said :
May 27, 2009 at 2:51 PM
da lame tabasuh pinggan..uhu. ada bibik..cane?
abangpit said :
May 27, 2009 at 10:58 PM
tipu laa.. aku lepas basuh pinggan selalu telangkup kan pinggan tau.. :p
aCe_LaNuN said :
May 28, 2009 at 5:32 AM
ak selalu je bsh pinggan...bile duk hostel r...
mse duk umh x bsh....adik popuan ader(adik kne ikot ckp abg)..bibik pon ader(dh byr gaji mhl2..kne r keja).....popuan r bsuh pingan..dh korg gk yg suka beli pinggan mangkuk mcm betuk, rekaan atau pon jenis(umh ak dh jd stor pinggan mangkuk)....btol x???
.....................................
moral : popuan gan pinggan mangkuk xdpt dipisahkan......
paiseh said :
May 29, 2009 at 1:51 AM
takde2..
gua basuh pinggan pakai mesin masuh.. kadang2 anto dobi.
hahahahaha..!!
May 30, 2009 at 12:27 PM
yeke?? hmm. ntahla. bila tgk2 same jek. lelaki ke perempuan basuh pinggan.

hehe. :p
famia said :
June 2, 2009 at 10:58 AM
min: whoaaa.. sori. hihi

ida: bibik? ish ish ish anak dara. haha

maoi: hahaah. cool.

ace: hahaha. eleh. cakap pompuan je.

paiseh: lu memang bujang pure!

akmar: hehe. umah kamu je kot. adik2 org lain pesen je ni.
June 6, 2009 at 4:51 PM
Wakakaka.. memacam.. tp zaman dah berubah ler Mia.. aku sendiri kalo basuh pinggan aku telangkupkan.. Kalo ada rak.. pacak trus menegak kat rak tuh.. tp apa² hal... aku agak bersetuju ngan stament nih...

"lelaki basuh pinggan hanya di kenduri kendara je.. hehehe.. basuh pinggan scale besar je.. setakat 1-2 tu malas la nak basuh.. kasi je kaum hawa basuh.. "

Ahhahahahha.....
famia said :
June 7, 2009 at 9:48 AM
sly: ye? heheheeh. oke oke.

Post a Comment

Copyright 2010 Famia. Powered by Blogger. Contact me at harasxt_21@yahoo.com.