Subscribe to my RSSSubscribe via Email
Facebook TwitterFlickrDeviantArt

Thursday, April 16, 2009


_Alhamdulillahhhhhhhhhhhhhhh.

Gilalah.

Menangis air mata darah ini nak habiskan..

T_____T; <---- nampak tak? ada darah itu dekat hujung mata..

Korang memang best. Boleh tahan kencang sekejap aku punya otak nak memikirkan idea korang ini. Takpe. Layankan aja. Kata setahun sekali kan. Tapi. Kalau ada pertandingan mengarang ke. Mendeklamasikan karangan ke. Mendeklamasikan idea ke. Aku rasa korang menang lagilah.

Boleh tahan menyesal jugalah suruh bagi idea, kan.

Isk.. gila bergeliga ideanya.

Maka.
Nah..terima saya punya kasih.

Aku balas balik semua idea korang yang gila bernas itu.

Dalam 1 nafas je!

Hah.
Bacalah. Baca..

Idea 1: Nananya CS

"tulis lah pasal aku
haha."


Err.. pasal aku? Ke pasal kau? Haha. Saja buat-buat tak faham.

Ok.

Budak ini namanya Suzana. Comel. Masih single dan available. Pandai memasak. Anak yang baik. Sopan. Pendiam. Tapi kalau dah kenal, memang tak berhenti dia punya bercakap. Peramah tapi enjin kena kasi panas dululah. Baru dia ringan mulut. Dia juga ringan tulang. Dia juga agak blur. Senang dibuli.

Tapinya..
Jangan buli beliau.

Malah.

Sila pinang terus. Ini calon menantu yang ideal.

Idea 2: Danineh

"tules pasal TwiTTer...
ramai orang tak tahu lagi neih"


Err... ramai dah tahulah dani. Kau je baru tahu ni. Hihihi.

Ok.

Aku kenal Twitter dari Plain English dekat Youtube. Lepas dia explain baru aku minat nak cuba. Mula-mula tak faham menatang apa Twitter ini. Lepas itu.. baru tahu dia punya feel. Ibarat dunia di hujung jari anda. Mikroblogging. Pengiklanan. Artikel online. Tips dan tutorial terhebat abad ke 21. Jumpa kawan baru. Ilmu baru. Teknologi baru.

Perghhh.. pendek kata semua baru.

Twitter ini ibarat..

'Sharing is caring and knowing me and you and everyone else 24 hours daily without CCTV'.

Amacam?

Cubalah buka 1 account Twitter kalau berani.

Dan.

Jangan lupa add saya... hihihi.

Idea 3: suhaila

"tulis la psl tulisan.. hahhahahaha... "

Tulisan saya boleh tahan cakar ayam. Tapi. Masih lagi boleh dibaca. Dan saya tetap suka tulisan saya pasal tak ada orang lain lagi nak suka tulisan saya melainkan saya sendiri. Saya juga suka makan cakar ayam. Ia sejenis makanan rapu yang agak lazat. Manis. Lemak berkrim. Lagi tinggi kolestrol. Namun begitu.. tetap pilihan saya!

Amacam?

Macam iklan tak. Ekselen kan. Hahaha.

Idea 4: Ieba

"tulis ttg kerjaya hang
xpun pomot ckit tmpt yang bese hang g mnembak
tmpt lepak ke
apa shj yg sewaktu dgnnyer jelah"


Kerjaya aku.. dah pernah cerita dalam entri sebelum ini rasanya. Kerjaya aku.. emm kerja Internet dengan kerja teknikal je. Benda-benda teknikal yang tak berapa nak kotorkan jari. Cuma kotorkan otak je. Ehem. bukan. Maksud saya.. peningkan otak. Tapi. Kadangkala aku buat juga sikit-sikit kerja design.

Pendek kata.. kerja teknikal je aku buat.

Tempat biasa menembak? Err.. dah tak rajin menembak. Tapi. Aku suka Nature. Landscape. Dan pantai!! Paling ekselen. Hehe.

Tempat lepak? Err.. aku suka lepak Kinokuniya KLCC. Secara solo. Lepak 8 tahun pun sanggup. I am a Bookaholic. Sekurangnya seminggu sekali mesti nak jenguk situ. Kalau hari-hari lagi best. Boleh baca buku free! Kalau boleh tinggal dalam Kinokuniya pun lagi best. Dengan ini.. aku bercita-cita nak buka gedung buku dalam rumah. Wahooo!

Ha itu saja.
Perasaan dia macam tulis biodata zaman sekolah rendah dulukala. Haha.

Idea 5: Syahza

"tulis la psl web kuala lumpur.. ala2 kenangan mengusik jiwa"

Webkl. Hehe. Antara laman forum pertama aku masuk. Tahun 2002. Daripada forumnis biasa. Sampai jadi moderator. Sampai gaduh macam gangster sana sini. Aku sendiri pun gangster. Nak ikut kepala sendiri je. Terus letak jawatan sendiri. Sebab tak boleh kerja dalam environment yang serabut ayam.

Lepas 2.. 3 tahun hilangkan diri. Aku masuk balik berforum. Cuma dah slow. Zaman dulu memang kaki forum. Sana sini suka jadi gangster. Masuk kampung orang mesti mengembek. Main terjah je. Bukan saja Webkl. MyUiTM. Jiwang.org. Fotopages Malaysia. Itu belum masuk IRC. Err.. banyak lagilah yang dah tak masuk. Malas. Low profail lagi best.

Tapi.

Webkl.Net memang terbaik. Ekselen man. Ekselen.

Idea 6: 7 Kaki Dalam

"tulis pasal tukang kasut dan si buta. "

Pada zaman dahulu.

Ada seorang tukang kasut yang alim. Kerjanya hanyalah menjahit kasut yang terkoyak di tepi sungai. Tukang kasut itu juga seorang yang buta. Walaupun buta, namun si tukang kasut itu masih tetap nampak segala koyak yang terdapat pada kasut-kasut yang telah dihantar kepadanya.

Pada suatu hari..

Seorang maharaja zalim berbangsa Yahudi telah singgah bermandi manda di tepi sungai tersebut. Yang mana adalah bersebelahan dengan tempat si tukang kasut itu berniaga. Selesai sahaja bermandi manda, maharaja itu baru terperasan akan kewujudan si tukang kasut yang buta tersebut. Lalu, baginda terus berjalan ke arah tukang kasut tersebut dan menegur si tukang kasut itu.

"Hai si tukang kasut. Bagaimana engkau mampu menjahit kasut yang koyak itu jika kau tidak dapat nampak dengan matamu?" Tanya maharaja yang zalim itu.

Si tukang kasut itu cuma tersenyum mendengar teguran maharaja tersebut.

Maharaja yang zalim itu terus menjadi murka.

"Hoi, si tukang kasut! Pekakkah engkau?!" Marah maharaja itu.

"Wahai tuanku, walaupun hamba tidak dapat melihat, cukuplah Allah sebagai mataku Yang Maha Melihat." Jawab si tukang kasut itu dengan tenang.


Lepas itu..

.....

..

Alah.
Sorilah.

Tak ada idea dah nak menyambung. Hihi.

Idea 7: Maja

"tulis pasal arnab dan kura2 "

Pada suatu masa dahulu.

Arnab dan kura-kura hidup berjiran. Walaupun tinggal berjiran, namun mereka jarang bertegur antara satu sama lain. Masing-masing berlagak seperti 'Teman Memang Tak Mesra'. Arnab berharap kura-kura akan menegurnya terlebih dahulu. Kura-kura juga berharap arnab menegurnya terlebih dahulu. Disebabkan masing-masing saling berharap untuk menegur antara satu sama lain, maka mereka pun tidak berteguran selama 8 dekad lamanya.

Namun begitu.

Pada suatu hari. Tertampal sebiji iklan di ruangan papan notis kampung mereka. Masing-masing datang berduyun-duyun membaca notis iklan tersebut. Iklan itu tertulis..

'Pertandingan Berlari 8 meter Dalam Masa 8 saat Akan Dapat Bekalan Choki Choki Selama 8 Purnama'

Arnab terus teruja ingin turut serta. Kerana dia tahu, kemenangan sudah berada dalam tangan. Kekuatan otot arnab bukan calang-calang. Walaupun tidak disuntik sebarang steroid.. arnab tetap pantas berlari di mana-mana balapan. Kura-kura yang ternampak notis pertandingan dari jarak 8 meter itu juga teruja untuk turut serta. Sudah berabad lamanya kura-kura tidak menikmati Choki Choki. Kali ini kura-kura nekad ingin mencuba.

Pada hari pertandingan..

Semua makhluk gigih berlari demi mendapatkan bekalan Choki Choki. Dan pada saat ke 6, arnab telah berjaya mendahului semua binatang lain termasuk kanggaroo yang berkaki panjang. Arnab berasa sangat seronok kerana difikirkan dia bakal menjadi juara. Lalu, dia terus berlari dengan kelajuan yang lebih pantas dan luar biasa tanpa menghiraukan peserta lain.

Tiba-tiba.

Arnab tersadung. Lalu, tersepak kura-kura sehingga terpelanting ke garisan penamat. Akhirnya. Juara pertandingan 'Berlari 8 meter Dalam Masa 8 saat Akan Dapat Bekalan Choki Choki Selama 8 Purnama' itu jatuh kepada kura-kura tadi.

Sejak dari itu.

Arnab dan kura-kura berkawan baik. Kerana mereka tinggal berjiran sebelah menyebelah. Tambahan pula.. arnab juga kepingin ingin memakan Choki Choki. Dan kura-kura juga tidak mampu menghabiskan Choki Choki itu seorang diri. Ini kerana tarikh tamat Choki Choki tersebut jatuh pada keesokan harinya.

Pengajaran daripada cerita..

Sebelum membeli Choki Choki, pastikan tarikh luputnya jauh lagi ya!

Idea 8: Paiseh

"gua nak lu story pasala apa MU main mcm celaka semalam..! "

Pada pendapat gua.. MU tak cukup tidur semalam. Itu pasal main macam tak berapa nak selera. Mereka tak cukup tidur disebabkan malam hari sebelum itu, ada pertandingan makan Choki Choki bagi peringkat kebangsaan. Dan hadiah untuk pertandingan itu berupa 10 tiket pergi balik ke Wangsa Melawati dalam masa 1 malam.

Hasilnya, seperti yang tertulis di kaca tv.

Hah.. berapa score mereka?

Idea 9: Hafiz Abdul

"aslkm kenape tak tulis fasal tuhan yg maha dekat dan maha banyak ceritanye yang tak habis2 sampai kiamat "

waalaikumsalam. ok.

Dalam sebuah kitab karangan 'Ustman bin Hasan bin Ahmad Asy-Syaakir Alkhaubawiyi..

Sesungguhnya Allah S.W.T telah menciptakan akal, maka Allah S.W.T telah berfirman yang bermaksud : "Wahai akal mengadaplah engkau." Maka akal pun mengadap kehadapan Allah S.W.T., kemudian Allah S.W.T berfirman yang bermaksud : "Wahai akal berbaliklah engkau!", lalu akal pun berbalik.

Kemudian Allah S.W.T. berfirman lagi yang bermaksud : "Wahai akal! Siapakah aku?". Lalu akal pun berkata, "Engkau adalah Tuhan yang menciptakan aku dan aku adalah hamba-Mu yang daif dan lemah."

Lalu Allah S.W.T berfirman yang bermaksud : "Wahai akal, tidak Kuciptakan makhluk yang lebih mulia daripada engkau."

Setelah itu, Allah S.W.T menciptakan nafsu, dan berfirman kepadanya yang bermaksud : "Wahai nafsu, mengadaplah kamu!". Nafsu tidak menjawab sebaliknya mendiamkan diri.

Kemudian, Allah S.W.T berfirman lagi yang bermaksud : "Siapakah engkau dan siapakah Aku?".

Lalu nafsu berkata, "Aku adalah aku, dan Engkau adalah Engkau."

Setelah itu, Allah S.W.T menyiksanya dengan neraka jahim selama 100 tahun, dan kemudian mengeluarkannya. Kemudian Allah S.W.T berfirman yang bermaksud : "Siapakah engkau dan siapakah Aku?".

Lalu nafsu berkata, "Aku adalah aku dan Engkau adalah Engkau."

Lalu Allah S.W.T menyiksa nafsu itu dalam neraka Juu' selama 100 tahun. Setelah dikeluarkan maka Allah S.W.T berfirman yang bermaksud : "Siapakah engkau dan siapakah Aku?".

Akhirnya nafsu mengakui dengan berkata, "Aku adalah hambaMu dan Kamu adalah tuhanku."

Dalam kitab tersebut juga diterangkan bahwa dengan sebab itulah maka Allah S.W.T mewajibkan puasa. Dalam kisah ini dapatlah kita mengetahui bahwa nafsu itu adalah sangat jahat oleh itu hendaklah kita mengawal nafsu itu, jangan biarkan nafsu itu mengawal kita, sebab kalau dia yang mengawal kita maka kita akan menjadi musnah.

Dan.

Sesungguhnya.. berjuang menentang hawa nafsu itu adalah antara jihad yang terbesar.

Makanya..

Wahai semua pejuang hawa nafsu.. berjuanglah kamu dengan tegar!

Idea 10: Hafizatul Akmar

"hoho! hape2 jek la yg buleh di baca! :p "

Ha.. baca, cuba.

Afa wakfa nifa kerfa jafa dokfa torfa mafa camfa besfa jefa. Befa rafa pafa lafa mafa lafa gifa nakfa kefa nafa befa lafa jarfa safa nafa? Nifa hafa rifa hafa rifa mafa infa infa terfa netfa takfa bifa zifa kefa? Jafa gafa difa rifa kufa atfa kufa atfa.

Afa mafa camfa?

Boleh baca tak.
Haha.

Idea 11: maoi

"tulis pasal bekas-bekas bf kau la.. ada berani? "

Sebelum itu. Apa pasal kena BEKAS-BEKAS bf? Hahaha. Nampak macam banyak je. Gila player. Ish.. ish. Ok. Aku cerita.

Aku bersyukur dapat kenal dengan manusia macam diorang. Buruk ke baik ke.. ada je hikmahnya. Barulah lebih jadi manusia. Yang seorang ini sekarang tengah tunggu anak pertama bakal lahir. Semoga dapat anak yang soleh. Mesti kiut punya. Pasal bapaknya muka sebijik macam Legolas. Serius. Wife dia pun lawa je. Memang kacip. Semoga sentiasa diberkati Allah harapnya. Ikhlas. Hehe.

Seorang lagi. Emm.. aku tak rasa itu bekas bf. Kami kawan je. Teman tapi mesra. Hehe. Semoga dia dapat kerja yang lebih stabil. Dan dapat jumpa tujuan hidup dan target yang sepatutnya. Plus.. semoga dia jumpa perempuan yang solehah. Rupa dah ada. Macam Jerry Yan. Kacak hoo.

Mungkin dulu, aku anti lelaki kacak. Itu pasal dipertemukan dengan orang kacak. Lepas ini tak nak anti siapa-siapa dah. Saya insaf T____T

Hidup ini.. jangan terlalu banyak buat request dengan Allah. Dia Tuhan. Pencipta kita. Kita ini tahap hamba je. Kasta rendah pula itu. Tuhan suruh kita amal makruf.. kita degil taknak ikut. Yang kita tahu.. amal mungkar je. Bikin Allah murka. Lepas itu.. ada hati pula nak request macam-macam dengan Tuhan.

Whoaa.. tak ada rase malu ke?

Dia siapa. Kita ini siapa.
Malu wooo..

Dengan Allah. Terima je.
Itu baru namanya redha.

Semua wajib ada hikmahnya. Kan. Sebab.. boleh jadi benda yang kita dambakan itu buruk untuk kita. Hanya Dia Yang Maha Mengetahui. Bukanlah tak boleh langsung nak request apa-apa. Boleh. Cuma.. janganlah terlalu meminta-minta. Tuhan perintahkan ikut suruhan, kita taknak buat. Tapi.. kita nak pula suruh Tuhan bagi itu ini. Siapa yang pencipta dan pemerintah dunia ini?

Wah.. wah.. banyak cantik.

Makanya.. ingat..

Hidup jadi hamba ini.. jangan terlalu banyak request dengan Allah swt.

Ingat ok.
Sila tampal dekat dahi.

Idea 12: dboy

"kalau berani? hahhahaha "

Kalau berani.. dah lama aku panjat Gunung Everest. Dan kalau berani, dah lama aku pergi travel US dan UK seorang diri. Ambil gambar. Wahoo! Dan kalau berani.. dah lama aku pinang anak teruna orang. Dan kalau berani, dah lama aku bela 1 kandang kucing dan cicak dalam rumah. Dan kalau berani, dah lama aku tidur dekat tepi kubur malam-malam seorang diri.

Dan akhir sekali..

Kalau berani, dah lama aku nak simbah air yasin dekat tepi telinga orang yang suka merokok. Lepas itu, sedekah batu nisan. Kalau nak bunuh diri pun.. bunuhlah kat tempat tersorok. Contohnya dekat dalam jamban ke. Tepi kubur ke. Dalam hutan ke. Tepi semak ke.

Kalau kau layan merokok tepi orang lain yang tak merokok macam orang tua ke budak kecil ke aku ke.. itu maknanya kau nak bunuh orang lain sekali. Semput-semput dada nak menyedut oksigen yang betul-betul bersih tanpa asap rokok kau itu tau.

Kejam.
Lagi zalim.

Macam Zionis.

Tak patut tau.

Tapi takpe.
Aku doakan.. harga semua jenis rokok naik rm50 terus.

Mari aminnnnnnnnnnn ramai-ramai.

Idea 13: Anisa

"ha..
saye tahu!!
tulis psl kcomelan saye!!
hehehe
ataupon psl cDot "


Anisa? Ya. Dia memang comel. Comel daripada aku. Tapi. Kurang comel daripada Dani. Haha. Ok. Ok. Suhaila, kau pun comel jugak (nanti kau jeles kalau sebut diorang punya nama je.. aku tahu.. haha).

Ok.
Skip.

cDot?
Yap.

Kononnya, itu nama group kami. Bukan group gadis hot. Cuma gadis berbakat saja. Whoaa..! Bunyi seperti ekselen. Ya. Bolehlah sikit-sikit daripada tak ada langsung kan. Err.. cDot ini belum bergerak lancar lagi. Maka.. cukup itu saja pasal cDot. Statusnya sama macam 8sen. Classified lagi. Belum dibuka untuk masyarakat tempatan.

Merangkap.. projek sedang terbengkalai.

Haha.

Idea 14: JS

"erm..tulis pasal kempen UEFA Champions League....amacam Kak Fami?haha...ada bran???????? "

UEFA Champions League? Haha. Kali terakhir tengok unsur English League ini masa 2003 rasanya. Ke 2005 entah. Man U punya game. Aku bukan die hard fan Man U. Tapi dalam banyak-banyak team bola English.. aku disuntik dengan Man U je sejak zaman sekolah menengah. Itu pasal lama kelamaan dia ke arah Man U je. Newcastle pun ok je. Ada Alan Shearer. Man U itu cool pasal dulukala dia punya goalie nama ape tah yang blond itu. Hebat woo zaman itu dia jadi goalie. Sekarang tak tahu siapa.

Tapi.
Berbanding UEFA Champions League..

Best lagi World Cup. Perghhh.. barulah seronok nak tengok. Kira ada mat saleh, jepun (Nakata), korea, orang kulit gelap, mata sepet, Turki (Ilhan Mansiz) dan lain-lain. Mixed mode. Kemahiran diorang di medan rumput pun lain. Di tengah padang tengah berpeluh pun nampak masih bergaya. Memang patutlah jadi pemain bola sepak peringkat dunia.

Tapi.. itulah.
5 tahun sekali je World Cup ini.

Aiseh.

Idea 15: Ledi

"tulis tentang kabinet rumah baru.. kabinet berasap tu "

Kabinet rumah baru? Kabinet berasap? Apa itu, Ida?

Err.. ok. Mari berimaginasi.

Kabinet rumah baru saya.. transparent. Hanya wujud bila diperlukan. Bila nak pakai, untuk masak ke, simpan barang bagai.. barulah dia muncul. Kebiasaannya, kabinet itu boleh serap masuk dalam dinding secara automatik. Jimat sikit space rumah saya.

Selain itu, kabinet tersebut sangat ringan. Seperti bulu ayam. Senang diangkat begitu saja. Budak umur 3 tahun pun boleh angkat kabinet itu. Tetapi, bila sudah ditempatkan di suatu sudut yang sesuai, kabinet itu akan berubah menjadi sangat berat. Gegaran gempa bumi pun tidak mampu menggoyangkan dan meruntuhkan kabinet tersebut.

Tambahan itu juga. Kabinet tersebut juga boleh mengembang dan menguncup secara automatik. Kadar pengembangan dan penguncupannya adalah bergantung kepada beban dan segala jenis barangan yang disimpan di dalam kabinet tersebut. Semakin banyak barang, semakin kembanglah ia.

Lagi juga. Kabinet itu mempunyai built-in dapur memasak yang canggih. Jika digunakan untuk memasak, ia akan mengeluarkan asap berwarna-warni yang menarik dan berbau wangi seperti Lavender. Kini, saya tidak perlu gusar lagi tentang bau asap semerbak memenuhi dapur semasa memasak.

Dengan 'Kabinet Berasap Idaman Kalbu'.. semuanya pasti boleh!

Amacam, cool tak?

Kabinet ini.. boleh didapati di IKEA.

Promosi pada tahun 2108 nanti.

Tunggu..

Idea 16: Min

"alang2 dah timbul pertanyaan pasal shafel,wat je entri pasal tu.siap ade video interbiu di bukit bintang.pastu wat demo kat opis.kachip kan? "

Shuffle? Setahu aku. Kalau aku pasang lagu dekat Winamp itu.. situ bolehlah nak shuffle susunan lagu. Itu je pengetahuan Shuffle yang aku ada. Haha. Tapi hari itu tengok Shuffle dekat Youtube. Baru tahu benda apalah shuffle itu.

Hak aloh..

Ala-ala breakdance zaman Choki Choki ke.
Tak kacak langsung.

Err...

Terus tak ada idea nak menulis pasal shuffle.

Idea 17: Ayip

"tulis la asal ko(akk) suka sangat celoteh.. "

Haha.
Menulis blog itu.. dikira berceloteh ke?

^____^

Memang fun.

Dalam blog bolehlah nak celoteh bagai. Realiti, bukannya banyak na bercakap. Punyalah berat mulut. Itu pasal celoteh pakai jari. Guna jari je pun dah boleh celoteh. Ekselen kan.

Dan.

Kemungkinan besar, pasal banyak betul benda yang nak dicakapkan. Tapi tak keluar. Itu pasal dia keluar ikut jari. Satu lagi. Dengan menulis.. kita tak risau dipelangkung atau disekeh kalau menulis mengarut tahap 8. Serba serbi nampak macam sopan.

Tapi.

Dengan penulisan pun kita boleh kenal penulisnya. Ada penulis yang realitinya bukan jenis banyak bercakap. Tapi dia punya blog memang 8 kaki dalam dia punya tulisan. Dan. Ada juga penulis yang realitinya jenis banyak gila bercakap. Jenis tak henti. Tapi dalam blog.. 1 kaki cetek je dia menulis.

Itulah yang dinamakan keseimbangan, ya adik-adik.

Dengan penulisan pun kita boleh kenal akhlak penulisnya. Tapi.. kena tengok penulisan dia betul-betul. Tengok pada apa yang nak disampaikan. Dan bukan pada siapa penyampainya. Baru boleh nilai.

Amacam?

Menjawab soalan ke. Hehe.

Idea 18: el

"wat entry dlm tulisan jawi°
gagagaga°
pasal cabaran wanita muslim d KL°
gagagaga° "


Cabaran wanita muslim di KL?
Perghhhhhh...

Kena tulis dalam bahasa Jawi?
Perghhhhhhhhhhh...

Ekselen.

Saya sahut cabaran awak.

( kejap.. nak install tulisan jawi dalam pc ni )

Ok.

سباڬاي وانيتا مسلم.. هيدوڤ د قل اين ميمڠ برليڤت ڬندا چابرنڽ. نق جادي وانيتا ايت ساتو حال. نق جادي وانيتا مسلم ڤون ساتو حال. نق جادي وانيتا مسلم يڠ برايمان ڤون ساتو حال جوڬ. بوكن كرجا موده. تاڤي تيدكله سوسه. چوما. بوكن كرجا موده.

Sebagai wanita muslim.. hidup di KL ini memang berlipat ganda cabarannya. Nak jadi wanita itu satu hal. Nak jadi wanita Muslim pun satu hal. Nak jadi wanita Muslim yang beriman pun satu hal juga. Bukan kerja mudah. Tapi tidaklah susah. Cuma. Bukan kerja mudah.

سبايق-باءيق هياسن.. اداله ڤرمڤوان.

Sebaik-baik hiasan.. adalah perempuan.

سبب ايت.. دسوروه توتوڤ. سربا سربيڽ مناريق هاتي قوم آدم. دڠن سكالي توليه ڤون بوليه بيكين هاتي آدم بيڬونچڠ هيبت. اين كن ڤولا دڠر سوارا دان جالن برلڠڬڠ لڠڬوك دڤن مريك. كن

Sebab itu.. disuruh tutup. Serba serbinya menarik hati kaum Adam. Dengan sekali toleh pun boleh bikin hati Adam begoncang hebat. Ini kan pula dengar suara dan jalan berlenggang lenggok depan mereka. Kan.

سبب ايت.. كنا جاڬ ديري. ڤليهارا مرواه دان كهورمتن سايلوق موڠكين

Sebab itu.. kena jaga diri. Pelihara maruah dan kehormatan seelok mungkin.

كيت بوكن ءسمڤلي فور تستيڠء اونتوق للاكي يڠ كورڠ ڬلر بويفرين/ڤقوي/ڤاڤا/هونيي/سايڠ باڬاي ايت

Kita bukan 'Sample for Testing' untuk lelaki yang korang gelar boifren/pakwe/papa/honey/sayang bagai itu.

كالاو ده اد چوڤ ءحلال دان سهء ايت لاين چريتاله. حق ميليق ڤريبادي سوامي

Kalau dah ada cop 'HALAL dan SAH' itu lain ceritalah. Hak milik peribadi Suami.

لاين-لاين ايت.. فيكير سنديريله. ماسيڠ-ماسيڠ ده بسر. كونسيڤ اكو سنڠ ج. ايت انتارا نق دڠن تق نق ج. كالاو كورڠ نق.. بوليه ج جاڬ ديري كوات-كوات. ڤليهارا كهورمتن ديري باڬاي. تاڤي كالاو تق نق ايت... ميمڠ 8 جوت السن. هيهي

Lain-lain itu.. fikir sendirilah. Masing-masing dah besar. Konsep aku senang je. Itu antara nak dengan tak nak je. Kalau korang nak.. boleh je jaga diri kuat-kuat. Pelihara kehormatan diri bagai. Tapi kalau tak nak itu... memang 8 juta alasan. Hehe.

Ok.

Setel.

Terima kasih kepada eJawi.net.

T____T; <------ nampak tak? darah dekat hujung mata tak hilang lagi ni..

Cepat.

Sila tolong bersihkan_

Kategori:

24 Responses to "Sila Tolong Cuba Baca Balik Idea Korang Itu"

Nana CS said :
April 17, 2009 at 9:03 AM
alamak.kau promote pulak.
hari tu, aku memain je.
tak sangka mmg betul2 kau nak idea.
AnNessa said :
April 17, 2009 at 9:57 AM
wah.. saya kedua lak.. cita2 nak 1st selalu tak tercapai :D sengal kak fami ni..
AnNessa said :
April 17, 2009 at 9:57 AM
This comment has been removed by the author.
ieba said :
April 17, 2009 at 9:59 AM
perh!! ekselen muahaha..mmg cun n3 anda kali nie...
famia said :
April 17, 2009 at 10:19 AM
nananya: hehe. aku tak memain.

annesa: heheh. sengal? tengs.

ieba: aku taknak baceeeeeeeeee entri ni.. nak mati2 aku tulisssss.. seriklah nak mintak idea lagi.. korang memang ngeri T_____T
el said :
April 17, 2009 at 10:43 AM
kah kah kah...
cayalah sist, TWO THUMBS UP! ^_^

ehehehe...
syoknye buli kamu~
gagagaga
famia said :
April 17, 2009 at 10:50 AM
el: tak gune. kejam gileeeee. hahahaha.
April 17, 2009 at 2:33 PM
suka suka..
sangat menarik..

kreatif jugak..
best..
kalau el bg 2 thumbs up..
sy bg 4..siap ngan ibu jari kaki skali..
heh
famia said :
April 17, 2009 at 2:47 PM
your name is ain: hahahaha.. ni ke dinamakan kreatifff... cepatt.. sila tolong lap air mata darah tu..

T_____T

penat seot buat entri ni..
taknak buat entri seminggulah macam ni..
sob sob sob..

boleh dapat tekanan darah tinggi tau.
MaJa said :
April 17, 2009 at 3:03 PM
dari pendapatan saya , saya dapati saudara pemikiran saudara adalah lebih senget ke kanan dan makin lama semakin ke kanan condongnya.

i like~

*sambil mengagungkan 2 ibu jari*
famia said :
April 17, 2009 at 6:12 PM
maja: maksud kamu... saya senget?

T____T;

rendam airmata.. ini gembira dalam iman.
April 17, 2009 at 7:26 PM
hehe
insyaAllah, abes study bulan ogos 2010 ;)

sy keje, sy belajar masa keje..balik umah..sy mmg akan ol sampai pagi.
tetapi tak semestinya sy tgh men internet. hehe

:p

keje mmg best klu kite wat dgn senang hati kot .hehe
famia said :
April 17, 2009 at 7:50 PM
akmar: perghhh.. ekselen! ahkahakhaks
LediAgli said :
April 17, 2009 at 10:12 PM
kalau aku tau.. aku minta tulis yang agak agak sadis sikit
M-I-N said :
April 17, 2009 at 11:46 PM
تريما كاسيه كرانا منريما ايديا ساي
والأوڤون سيكيت ايجاوي ميماڠ تربايكله
April 18, 2009 at 1:19 AM
anda memang hebat!!

tulisan jawi tu besarkan boleh?

aku dah la baca merangkak2.

hehe
ain said :
April 18, 2009 at 9:58 PM
waa. skali 18 bagi.
hebat tak hebat. haha.
tahniah!
ezad said :
April 18, 2009 at 10:10 PM
heheh.. baguih.. baguih..


tapi kan, agak2 ko la kan, world cup tu 5 thn sekali ke... 4 thn sekali?

aku pun keliru.. heh!
famia said :
April 19, 2009 at 12:55 AM
ida: menyesal kemudian.. tidak begune. hehe

min: hehe. sorila. takde idea nk menuulis psl shuffle. taktau pon nate apo tu.

7kaki: xdela hebat pon. org lain pon boley buat je. hehe. tulisan jawi tu copy dekat Notepad. besarkan font.. mesti boley bace. cubela.

ain: 18 la. nasib baik 18 je. kalo 81.. memang tak buat entri dah selama setahun. T____T

ezad: entah eh. aku da lame tinggalkan football or soccer ni.
Kabus said :
April 19, 2009 at 2:46 PM
"Pasal bapaknya muka sebijik macam Legolas"

whoa? tibe2 rase nak tgk legolas versi melayu.

haha.. shuffle tu taktahan. tak paham jgk mule2. lame2 baru paham..sejenis dance rupenye.

dan.. saye suke ttg wanita muslimah itu. tabik hormat seketika. dan.. bagi sekeping kain utk lap air mate darah
famia said :
April 19, 2009 at 3:30 PM
kabus: yeayy! tengsss
JS said :
April 21, 2009 at 3:53 AM
wah...terharu2...hehe...glory2 man united..goalie manU skrg Edvin Van Der Sar...yg rambut blonde tu peter shmeicel..heh
April 21, 2009 at 10:49 AM
la, betul2 mogok xnk buat entry selama 1week ke?

T_____T;

saya lak yg menangis air mata darah..hehe
famia said :
April 22, 2009 at 9:00 AM
JS: haa.. peter schemichael.

your name is ain: ye ye.. hehe. da apdet dah.

Post a Comment

Copyright 2010 Famia. Powered by Blogger. Contact me at harasxt_21@yahoo.com.