Subscribe to my RSSSubscribe via Email
Facebook TwitterFlickrDeviantArt

Tuesday, March 03, 2009


_Haiii..

Susah juga terlebih berterus terang.
Memang memakan tuan.
Jahat gilanya.
Jahatnya.
Jahat.
Keji.

Tsk.

Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf.
Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf.
Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf.
Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf.
Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf. Minta maaf.

Kesalahan dan kejahilan itu semua.. aku yang punya. Sangat minta maaf. Minta maaf sangat. Bahasa aku kadang-kala sangat kasar. Isk.. kan dah rasa bersalah sampai akhirat.

Ya.

Kalau minta maaf berguna. Nak polis buat apa kan.

Peraturan Berkawan

  1. Jangan kasari kawan.
  2. Bergurau jangan melampau.
  3. Hormat hak kawan.
  4. Jaga hati kawan.
  5. Sabar dengan perangai kawan.
  6. Terima kawan seadanya.
  7. Jangan tikam kawan.
  8. Berat sama dipikul. Ringan sama dijinjing.
  9. Kawan tanya baik-baik.. jawab baik-baik!
  10. Jangan hina kawan.
  11. Dia gelak-gelak luar je nampak. Dalam gila rabak. Mana nak nampak.
  12. Kawan nampak macam bermasalah, datang offer diri tolong. Jangan dipanggil baru nak datang tolong. Useless betul.


What you give.. you get back.

Ingat itu.

Peraturan berkawan.

Aku terlupa.

T___T

I'm so sorry_

Kategori:

12 Responses to "Makan Tuan"

March 3, 2009 at 6:58 PM
satu lagi peraturan berkawan :

tikam kawan boleh. tapi biar tikam dari depan. jangan tikam dr belakang.

kawan itu ialah insan yg akan bgtau kita salah bila kita salah.

musuh itu ialah insan yg akan bgtau kita betul walau kita salah.

depan kita.
famia said :
March 3, 2009 at 7:22 PM
7kaki: hmmm.. runsingg runsing runsing. kawan yg boleh kata rapat pun nak berkasar.. ape punye manusiaaaalahh aku ni. kifarah dose. macamane niiiii.. dah telajak kate..

T_______T
landaklaut said :
March 4, 2009 at 1:33 AM
sebenarnya, nak mintak maaf daripada kawan sendiri lagi susah daripada mintak maaf daripada musuh.. erm..
March 4, 2009 at 12:44 PM
org yg mulia ialah org yg cepat2 meminta maaf bila sedar dia buat salah.

^^
Nana CS said :
March 4, 2009 at 4:52 PM
aku setuju sangat dgn landaklaut.

huhu..

td aku baru je marah org. skang, aku rasa bersalah.
March 4, 2009 at 7:00 PM
biasalah tu-
tapi tu lar- mintak maaf- mmg insyaAllah die akan maafkan..tapi pasti ade kesan di hati.
tapi takpe, kite manusia - senantiasa memperbaiki kesalahan.

semua org buat silap, yg pentg belajar dari kesilapan.klu die terasa, munkin satu hari nanti kesan di hati itu hilang.

;)
famia said :
March 4, 2009 at 8:26 PM
landaklaut: kannnnnnnnnnnnnnnnnnnn. takpe paham. hmmm.. kifarah ni. padan muka sendiri. kerana mulut memang binasa.

7kaki: tapi dah buat salah.. mane de mulia dah. isk.

nananya: hmm.. napsu amarah manusia kan.

akmar: kesan disakiti.. takkan pernah hilang.. dalam setiap manusia. tak kiralah rapat ke tak rapat ke. sengaje ke tak sengaje ke. sbb hati kan organ yg sangat lembut. tak ke dokte? hehe. time will heal. obviously. tapi.. the damage is done alredi. so.. kalau mintak maaap begune.. nak polis buat ape. hmmm.. skang ni.. kena denda je. besalah sepanjang hayat.
jeehanx said :
March 5, 2009 at 4:24 PM
papehal,
maluke rasa besalahke yg penting jgn lupa mintak maaf kat dia k..
March 5, 2009 at 4:25 PM
cuba baca ellok2 ayat saya tu.

org mulia ialah org yg bila buat salah akan minta maaf cepat.

ha.

bukan org mulia tak buat salah.
famia said :
March 5, 2009 at 8:31 PM
jeehanx: ye jian. tengs. tapi.. sangat kejila at the first place. isk.

7kaki: paham. hehe. da bace 8 kali. tapinyaa.. at the first place pun.. mmg tak berapa nak mulialah kalau sakiti kawan. kan. mintak maap tu cite nombor 2. benda da jadi.
danineh said :
March 6, 2009 at 12:47 PM
Xai aku mintak maaf..

[percubaan untuk memuliakan diri.. hahak]

Xai.. cheer up.. kawan yang best takdek simpan dendam lelama.. kalo simpan pon bila org tu kesal die akan cecepat maafkan..

erm..

kekadang die akan ungkit tapi itu saje je gurau2.. [hehe.. sori kelakuan aku begini.. haha]

*kekadang..
kite je rasa bersalah kat kawan kite
tapi kawan kite tak tahu pun kite rase bersalah kat dia..

membazir kan.. haha
famia said :
March 6, 2009 at 10:00 PM
dani: hmmm... hmmmmmmmmmmmmmm.. entahlah. instinct tinggi. sbb benda2 mcm ni la aku kene jd kera sumbang agaknye kot. hmmmmmmmm..

Post a Comment

Copyright 2010 Famia. Powered by Blogger. Contact me at harasxt_21@yahoo.com.