Subscribe to my RSSSubscribe via Email
Facebook TwitterFlickrDeviantArt

Sunday, March 22, 2009


_Hari ini.

Hari terakhir.

Sebelum berangkat ke Jordan. Meninggalkan bumi Malaysia yang 'Hujan emas di Jordan best lagi hujan batu sampai pecah kepala dekat Malaysia'. Lepas ini entah bila dapat jejak ke Malaysia lagi. Aidilfitri tahun ini pun di Jordan. Ramadhan pun di Jordan.

Mesti rindu family punya.

T___T

Mujur passport hidup lagi. Tak adalah nak kena renew lagi. Subuh-subuh esok dah kena gerak. Tak sabar ini. Entah sana ada perkhidmatan Internet yang gila kacak dan laju berbanding Malaysia ke tidak entahnya. We'll see.

Mesti rindu kawan-kawan punya.

Kiranya..

Aku nak ambil kesempatan hulur 10 jari dekat korang semua. Kalau aku selalu terkasar bahasa (memang pun). Dan selalu perasan bagus (lagilah memang). Semua yang buruk pun milik aku. Harap dapat dimaafkanlah ya. Yang mana yang aku tak sempat jumpa dan kenal-kenal bagai itu.. harap nanti umur panjang lagi.. kita jumpalah. Lepas ini Maskara pun tak dapat pergi dah. Dekat Jordan mana ada Maskara. Maskara yang ada pun depa dok pakai dekat mata je.

Tapi.. apa-apa pun.. minta maaf atas semua keterlanjuran kata dan bahasa dan tingkah laku bagai. Jangan nakal-nakal. Nanti jumpa lagi kalau diizinkan Allah.

Jaga diri.
Mekap peribadi.

Entah bila boleh menulis lagi.

Esok flight subuh buta. Tak sabarnya nak tengok tempat orang. Teruja. Gila teruja. Mungkin ini yang paling last aku menulis ke. Siapa tahu kan. Tapi apa-apa pun.. nanti kalau ada masa lapang.. aku ingatlah dekat korang (cis! apa punya manusialah).

Okelah.

Sekian je.

Ha..

Inilah yang dinamakan.. 'Angan-angan Mat Jenin Yang Boleh Tahan Poyonya'. Poyo langsung. Ada hati nak duduk sana. Duit dalam bank pun belum berkepuk lagi tebalnya. Poyo kan.

Hihihihi..

Tapi.

Lagi dulu memang teringin betul nak tinggal dekat tanah Arab. Best wo. Walaupun tak pernah jejak lagi.. tapi dia punya aura itu memang best. Semua benda pun bestlah pendek katanya.

Tapi itulah..

Mat Jenin berangan pun tak poyo macam ini.

Isk_

Kategori:

31 Responses to "Hari Terakhir di Malaysia"

Anonymous said :
March 22, 2009 at 9:48 AM
cet.
ingtkn btol dah td..hehee
syahza said :
March 22, 2009 at 11:56 AM
lahaiiii tipu je ke? tgk kt YM status ckp g n9 jer..
ezad said :
March 22, 2009 at 2:27 PM
angan2 poyo je.. keke
ko nak gi dubai
keke.. aku ada contact...

kekeke (poyo!)
famia said :
March 22, 2009 at 4:03 PM
anonimes: olos.. lame2 jadi betulla nanti :p

kaktoin: hehehehe. hahahahaha. ye ye. gi nogoghi tadi. kikikikikik.

ezad: dubai? wey salah bace tu. jordan la. bile mase pulop dubai jadi negara timur tengah ni. dubai xbes la. bukan tanah arab.
shafarina said :
March 22, 2009 at 5:28 PM
ha AMEK KAU!

kena tipu lagi ler aku ni :p
March 22, 2009 at 5:58 PM
kakakakaka!

pek!

pek!

kat dahi kau!
March 22, 2009 at 6:00 PM
jap!

apa barang jordan.

mesir arr.

Ayat-ayat Cinta sket.

ha ha.
omarkhayam said :
March 22, 2009 at 7:18 PM
nak kater april fool tak jugak..tapi foolished jugak la by cik famia
famia said :
March 22, 2009 at 7:46 PM
shafarina: hahahahahaha. AMEK KAU. hahahahaha. tiba2 teringat application facebook yg super keji itu. sape tah yg bihjak gile buat naatang tu.

7kaki: olosss.. yg pegi caya sape suruh. bace ye ye je. hahaha.

7kakilagi: mesir tak best. keji. depa taknak bukak pintu kat sempadan gaza. tu bukan dah ayat2 cinta dah tu. tu ayat2 pintu keji.

omar: hehehe. bace sopan2. kelajuan 10km/j.. slow2.. mana ade tipu tu. kan dah kate tu contoh angan2 mat jenin. hehehe. yg pi bace gile khusyuk tu bakpe. kan dah. hehehe
JomLunchMidveliEsok :P said :
March 22, 2009 at 7:56 PM
jordan??????? muahahhahahaha [gelak guling2 jap]

ye.. sebelum ke jordan, New York ape cerite??? dah 4 thn berlalu... still menabung kan??? muahahahahahhahahahahhaha....

xpe2.. kite kasik lepas kuching dulu ek... hahahaha....
famia said :
March 22, 2009 at 8:20 PM
suhaila: hahahahahaha. new york tu aku tengah kumpul duitla ni. sehari 50sen. lame2 sampaila. ahkahkahakhaks. pastu gi Perth plak. eh silap.. New Zealand. ade membe aku kempunan nk gi situ tengok lembu ternakan (ape barang tengok lembuuuu.. ko pon bukan minum susuuuuu putihhhh).. ha pastu baru gi Bali.. Jakarta.. Medan ke.. hahahahaha
Indrasakty said :
March 22, 2009 at 8:35 PM
Mohon ditemukan jodoh sahabatku yang seorang ini dengan jejaka Jordan ataupun setidaknya yang akan membawa beliau ke Jordan sehingga tidak dapat balik tengok Maskara lagi. Amin.
LediAgli said :
March 22, 2009 at 8:41 PM
bengong... baru je nak tipon ko tnye.. seot seot seot
.::aDa::. said :
March 22, 2009 at 9:22 PM
suspen je..haishh
JS said :
March 22, 2009 at 10:52 PM
arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!
mist said :
March 22, 2009 at 11:01 PM
Duk pening. eh btul ke nak g jordan neh? ooo.. ches..hambe pon tertipu daa..

hoho~
landaklaut said :
March 23, 2009 at 12:52 AM
ampeh. ampeh. cis cis.. tertipu tipah. tipah tertipu!
famia said :
March 23, 2009 at 6:00 AM
khairulhak: hahhahaha. sabajela.

ida: ahkaahkhakahkahakahkas. wey weyy.. ape ke punya khusyuk ko bace entri ni.. isk..

ada: hahahahah. apela.

JS: eh saba saba.

mist: oloss.. kan tu angan2 mat jenin.. hehehe

cahaya: hahahaahahaahahaha
Nana CS said :
March 23, 2009 at 9:25 AM
hoi. kelmarin, jumpa aku tak ckp pape pun.

siot, seb baik aku baca entri ni sampai habis. aku mula la terkenang kenapa kau bg choki-choki sebanyak tu.

saspen je.
hafiz abdul said :
March 23, 2009 at 12:33 PM
nak kena betul budak famia ni pergi tak nak bg tahu dulu memang la tak der hak nak tahu.rupe2nye...adoiiiiii ada lagi aprilfool dizaman orang tengah cemas ngan tuhan.
cacah said :
March 23, 2009 at 1:20 PM
mengada la famia. heran jugak aku sebab tak bagitau apa2 tetiba nak gi duk jordan lak...
:P
famia said :
March 23, 2009 at 3:01 PM
nananya: hhahahahaha. apela. takkanla aku kejam sangat pergi senyap2 je. dayus tu. hihi. pape pon.. selamat menelan choki choki sebanyak 1 kotakkkk.. haha. maka langsailah segale utang aku.

hafiz: hahahaha. sape suruh baca gile serius. hehehe. ni bukan aprilfool la. apela. ni angan2 mat jenin. sape suruh pecaye. hah. kan dah padan muke.

cah: famia memang mengadeee.. hahahaha. ecah kalo nk chokichoki lagi cakap.
vkool said :
March 23, 2009 at 3:58 PM
perh!! ajenryer sengal pami..ckitnyer baek baca baru nak tny kat budak² forum..ampeh.com sungguh! seb baek ku abih kan baca huhuh
March 23, 2009 at 5:15 PM
jom jom g jordan jom

nak ekott

:p
M-I-N said :
March 23, 2009 at 5:33 PM
vah!vah!vah!*tepuk tangan*
memang drama lah!
kalah drama kat tee vee tee ga.
kagum...kagum....
buzzybug said :
March 23, 2009 at 6:12 PM
baru nak ucapkan selamat jalan. huhu... tertipu!!
danineh said :
March 23, 2009 at 6:16 PM
gi jordan la baru dwet bleh berkepuk..
famia said :
March 23, 2009 at 7:17 PM
vkool: ahahakhakahkas. alhamdulillah mu bace sampai abehh.

akmar: yahuuu. mari mariiii..

min: kannn. ehhehe.

bazi: hehehe. gile tak sedih ke kalu gi betol2. cis cis

dani: hehehe. kepale ko tgh dipenuuhi tu je tu eh.
DarkWan said :
March 24, 2009 at 7:23 AM
takmo pegi morocco?
famia said :
March 24, 2009 at 11:40 AM
dope: hehehe. oloss.. xbesla situ.
April 2, 2009 at 3:35 AM
jaga diri baik2 kat sana hahahahaha!! meengong..

Post a Comment

Copyright 2010 Famia. Powered by Blogger. Contact me at harasxt_21@yahoo.com.