Subscribe to my RSSSubscribe via Email
Facebook TwitterFlickrDeviantArt

Wednesday, February 18, 2009


_8 kali baca tajuk atas ini dah macam bunyi baca jampi pula.

Haha.

Ok.

Dah. Dah.

Doktor. Hospital. Perubatan. Ubat. Memang bukan kroni aku. Atas beberapa sebab, aku memang tak boleh masuk pun dengan elemen itu. Nak memahamkannya pun 8 tahun. Maklumlah. Kata, orang teknikal. IT savy kononnya. Manalah nak ngam sangat dengan doktor, perubatan, ubat, hospital dan sekutunya itu kan.

Nak menyebut nama ubat pun... astaghfirullahalazim.

Aku tahu parasetamol je. Kiranya, bila singgah farmasi.. memang terkulat-kulat betul nak menyebutnya. Adik eg ini pun satu. Asal bercerita je mesti pakai term medical. Mana nak tangkap.

Gua civillian, man!

Satu hari. Dekat farmasi.

"Err.. kak. Ada tak ubat klo.. hujung dia min."
"Hah?!"
"Emm.. nama dia kloro.. apa benda tah.. lepas itu min."
"Untuk apa itu."
"Ubat selsema kak. Kloro apa min tah."


Akak itu terus give up. Dia tanya soalan berbunyi civillian.

"Ok. Ubat itu mengantuk ke tak mengantuk."
"Ha. Yang mengantuk punya kak."
"Itu horomin namanya."


Hah.

Betullah itu. Janji ada min juga hujung dia.

Korang tahu tak yang mana satu rupa bentuk Horam Horomin HORAMINE Min itu_

Kategori:

18 Responses to "Horam Horamin Min"

February 18, 2009 at 4:15 PM
kau jangan makan ubat yang haram haramin sudah!
paiseh said :
February 18, 2009 at 4:23 PM
gua gugel tadi.. dapat ni...

18 Feb 2009 ... "Itu horomin namanya." Hah. Betullah itu. Janji ada min juga hujung dia. Korang tahu tak yang mana satu rupa bentuk Horom Horomin Min itu_ ...

hahahahaa..!!
Nana CS said :
February 18, 2009 at 4:38 PM
hihi.
bunyi ubat pun horror.
jeehanx said :
February 18, 2009 at 4:44 PM
hahahaha..

bes giller entry dari paiseh..hahaha..ilang tensen aku..hahaha..

buat jai..get well soon dude..take care k..bolehke aku pesan kat ko, jgn sakit2 slalu..huhuhu
famia said :
February 18, 2009 at 5:09 PM
7kaki: kalau dadah tu jatuh kategori haram.. maka semua ubat adalah haram seadanya. kan? hehe.

paiseh: ahkahakhaks. gelak besar sekejap. apeke lurus bendul lu ni. nasib baik jiran. sbb gua pun lurus. oke kite satu masyarakat. (tu ubat yg bulat kecik warna yellow tu la.. yg kalo sekali telan mmg lu lalok sambil berdengkur)

nananya: doktor pun horror juge.

jehan: dia tu mmg. nasib baik jiran. buat2 mcm kenalla kejap. ye ni dah baik dah ni. cuma tahun ni.. apsal tah diserang selsema batok demam dalam gap 2 minggu. ni kalo kali ke 3 kene balik.. emmm.. mmg kifarah dosa ni. isk.
February 18, 2009 at 7:39 PM
takut jugakk!

hehe
abangpit said :
February 18, 2009 at 8:08 PM
macam min kot rupa ubat tu.. :p
ezad said :
February 18, 2009 at 9:35 PM
bukan ubat nyamuk ke tu?
February 18, 2009 at 10:42 PM
pandai agama kau ni.

bagus bagus.

potensi jadi ustazah 90%
kel@mbu said :
February 19, 2009 at 1:31 AM
aku bru studi psl melamin.
jap lagi aku studi horomin lak.
famia said :
February 19, 2009 at 11:51 AM
akmar: eleh dokter ni. hehe

maoi: hahahahaha. tak baik ko ni.

ezad: google sila.

7kaki: pergh.. senang betol buat summarization.

kelambu: haha. oke. ko belajar la sume yg hujong dia ada min.
February 19, 2009 at 1:20 PM
jgn makan melamin sudey.
February 19, 2009 at 6:02 PM
tu bukan summarization.

tu pujian.

ho ho.

ape daa!
famia said :
February 19, 2009 at 7:15 PM
ST: baik.

7kaki: eh kalau macam tu ramailah yg jadi ustazah ni nampak gayenye. (betulla tu kesimpulan.)
February 20, 2009 at 4:10 PM
kak, sy tgelak bace..
"Emm.. nama dia kloro.. apa benda tah.. lepas itu min."
haha..
senyum2 dpn pc ni..
M-I-N said :
February 23, 2009 at 5:44 PM
abam pit: patutlah rase lain je minggu ni.aku dikutuk rupenye.
February 24, 2009 at 1:23 PM
ustazah untuk anak2 sendiri nanti boleh je kan?
famia said :
February 24, 2009 at 8:38 PM
ain: hehehe. tu la jadiknye kalo buta ubat.

min: hehehe. takpe. berat sikit belah kanan tu.

7kaki: aminnnn. tu wajib tu. bukan boleh lagi dah. hehe.

Post a Comment

Copyright 2010 Famia. Powered by Blogger. Contact me at harasxt_21@yahoo.com.