Subscribe to my RSSSubscribe via Email
Facebook TwitterFlickrDeviantArt

Wednesday, December 24, 2008


_Gila bladihel.

( Sorry.. cursing. )

Rabu. Haah. Hari inilah. Aku cuti. Cuti tapi kerja. Kerja tapi dari rumah. IT savy sebut 'Virtual Office'. Banyaklah kau punya virtual. Compliance table dalam tender. Beratus-ratus kena jawab. Masak. Tidur makan semua fikir compliance table.

Bladihel. Gila stress.

Khamis. Haah. Esok cuti. Santa Clause je seorang yang patut kerja. Tapi aku tetap ada kerja. Ada meeting bagai. Kerja-kerja design yang terbengkalai. Esok juga tengahari kedua-dua wong tua ajak balik kampung. Ok, balik. Bladihel. Balik bersama kerja-kerja. Nak balik Johor pun tak sedap hati. Mana ada orang mampu buat kerja dikala bersantai bersama atuk nenek saudara mara dan jiran tetangga.

Bladihel. Gila stress.

Jumaat. Haah. Dekat Johor lagi. Cuti panjang aku dah start. Cuti untuk kerja. Yang mana tak terasa bahang cutinya. Terasa nak menangis berlimpah-limpah. Akhirnya, 2008 aku bakal ditutup dengan limpahan kerja. Dan limpahan air mata. Berlipat ganda. Beserta penyesalan 'Kenapa bulan 12 terlalu banyak cuti tak bermakna cuti'.

Bladihel. Gile stress.

Pergh.. iman sudah bergoncang. Terasa tekanan sangat di luar kawalan.

I need you, Allah.

( mari menangis bersama saya jika sudi )

T_____T

Dah_

Kategori:

9 Responses to "Bladihel Stress"

Sub said :
December 24, 2008 at 5:12 PM
hehe.
rileks.
buatlah kerja sambil beristighfar.
lebih bermakna, bukan?
wahaha.
my cuti sem pula lagi 3 hari, ahad balik KL.
huhu.
p/s: menangis tiada berguna lagi.wahaha.
December 24, 2008 at 7:40 PM
meh nangis sama2!

sabaw3-
2008 pasti akan berakhir..hehe
_mist_ said :
December 24, 2008 at 8:05 PM
pertama: saye sudi menangis bersamamu T_________T

kedua: sekiranya kamu berjaya menempuh ujian ini, bermakna kamu seorang yg hebat. dan Dia takkan pilih org sebarangan utk diberikan kerja yg sebegini hebat.

ketiga: sabar xmudah, tp bila dpt bersabar, ia adalah satu kegembiraan dan kepuasan yg jitu. bukan begitu? dan kamu berhak utk mendapat credit dr kesabaran tersebut ^^

okeh~ sila tersenyum kembali
LediAgli said :
December 25, 2008 at 11:06 PM
i play santa at office today.. chait
kawansampaibila2 said :
December 26, 2008 at 9:37 AM
pinjam ayat sahabat aku
"Dia takkan menduga kalo ko takleh handle"

chaiyok2...

kalo serabut, do one thing at a time.. start dgn yg senang abis dlu (spatutnye yg priority dulu tp kalo dah serabut sgt.. heheh)
[nih pun ayat pinjam from a wise man yg menyusahkan aku, haha]

aku mmg bleh nangis besama ko, especially sekarang nih.. oltho rizen kita berbeda..
apasalahnya
Nana CS said :
December 26, 2008 at 10:23 AM
rilek la beb.
aku tak cuti, sebab cuti abis,
aku rilek je.
Dop said :
December 28, 2008 at 9:50 PM
lebih kurang sama.

aku menempuh perkara teruk dlm karier aku dlm setahun ini sebelum penutup tahun.

dlm perkara lain, aku memulakan 'hidup baru' tahun hadapan (masihi).

PS: Salam Maal Hijrah :D :D
famia said :
December 30, 2008 at 4:15 PM
sub: hehe. ye baikk. welkem bek to kl then.

hafizatul: tengs kerana menangis sama2. kejesama anda berlipatganda dihargai.

mist: pertama.. tengs. kedua.. ye alhamdulillah separuh berjaya. haha. ketiga.. ye.. sabar itu 3 suku drpd iman. senyommm.

ledi: haha. tutup ekaun. semoga ko tabah.

dani: hehe. ye. tengs byk2. saba banyak2 utk ko.

dope: hehe. berusahalah. semoga 1430H lebih kacak drpd tahun lepas2.
January 12, 2009 at 12:02 AM
nanges. wuu wuuuu.

ps: tp nie artikel lama. adekah air mataku masih tulen? heee!

Post a Comment

Copyright 2010 Famia. Powered by Blogger. Contact me at harasxt_21@yahoo.com.