Subscribe to my RSSSubscribe via Email
Facebook TwitterFlickrDeviantArt

Wednesday, November 05, 2008


_You see man. I don't take coffee. Or any caffein based.

Ecececeh.. cakap english berhabuk.

Bahasa majmuk.
Tulis majmuk.
Tak salah.

Sebenarnya. Fakta tepat kenapa aku tak sebati dengan kopi adalah sebab gastrik. Percintaan dan kebahagiaan kami terhalang. Sebab orang ketiga. Kiranya. Itu pasal kami tak ada jodoh. Sekarang. Hidup lebih bahagia. Bersama Milo. Walaupun tanpa kasih sayang kopi. Nasib baik tak bercinta dengan kopi. Kalau tak.. mesti dah dapat anak berlipat ganda. Migrain namanya.

Gila tak kacak.

Tapi yang lebih sebenarnya. Fakta terulung kenapa aku tak pandang langsung kopi walaupun sampai parah dia ngorat. Adalah disebabkan. Disebabkan. Sebabkan.

Kejap.

Korang pernah tengok iklan Eno dekat televisyen? Brader itu perut dia gila kencang berkeroncong lagu Chemical Romance - The Black Parade. Sampai satu lif pandang brader itu atas bawah. Perut brader itu pula makin lama makin besar. Mengembung. Sebabnya. Angin lintang penuh gila dalam itu. Macam separuh nak pecah juga perut dia mengembang. Kenduri angin lintang. Sekarang sila fokus pada angin lintang dalam perut beliau. Bukan pada pengembungan perut.

Think inside the perut, man.

Ha.
Tengok kan? Kan?
Iklan itu sangat penting dalam hidup aku tau.

Itulah sebab sebenarnya_

Kategori:

16 Responses to "Eno Majmuk"

aishah said :
November 5, 2008 at 4:53 PM
mesti sebab angin nih!
Sexy Thinker said :
November 5, 2008 at 5:08 PM
wa pun ngan kupi kureng. tp setarbak n restoren ber akon shananana. oke plak. heu heu heu.

tp rakyat mesia mmg xdpt dipisahkan dari mILo!
faizul said :
November 5, 2008 at 7:38 PM
aku suka air masak jerr...
Ezad said :
November 5, 2008 at 9:21 PM
eh.. ada ke iklan tu? mcm tak pernah tengok pun
kel@mbu said :
November 6, 2008 at 3:14 AM
try la campur eno dgn kopi.. tgk mcmana jd..
tuan tanah said :
November 6, 2008 at 5:15 AM
Tak minum kopi saja ke?

Kalau tiramisu makan tak? Ada kopi juga tu.
famia said :
November 6, 2008 at 7:14 AM
aishah: haah. tepat.

ST: haha. ais blended pure coklat coffee bean bolela. itu.. susu based.

faizul: klasik. bagus.

ezad: adaaaaaaaaa.. iklan lama la.

kelambu: ko cuba dulu tengok.

TT: haah.. tak minum kopi. tak suka unsur kopi. hehe. tiramisu.. bukan pujaan.
shafarina said :
November 6, 2008 at 9:35 AM
understood :)
nurjihad said :
November 6, 2008 at 11:53 AM
kejaappp...
nak bayangkan kakak ayu ini kembong porotnye..ahahaks
famia said :
November 6, 2008 at 6:16 PM
shafa: gud. pikap laju.

nurjihad: hoishh.. tang mana yg ayu tu. brutal ni. haha.
ilovebudu said :
November 9, 2008 at 1:00 AM
hahaha..gila tak kacak....
nurnana said :
November 10, 2008 at 4:30 PM
aku suka kopi.
hitam pekat.
tanpa gula.

terbaik!
Anonymous said :
June 19, 2012 at 7:54 AM
Ade tak video eno tu?
famia said :
June 25, 2012 at 9:28 AM
Kan ^_^
famia said :
June 25, 2012 at 9:29 AM
Bestnya. Teringin nak cuba. Tapi perut aku tak tahan.
famia said :
June 25, 2012 at 9:29 AM
Eh rasanya still ada di TV tau. Ce tengok.

Post a Comment

Copyright 2010 Famia. Powered by Blogger. Contact me at harasxt_21@yahoo.com.