Subscribe to my RSSSubscribe via Email
Facebook TwitterFlickrDeviantArt

Sunday, November 16, 2008


_Sekarang baru aku paham. Tag itu ibarat kasih sayang. Nak tak nak terpaksa buat juga. Kacak tak kacak terpaksa layan juga. Terima kasih kepada Nessa kerana sudi bersedekah kasih sayang. Ok. Aku dah berusaha buat. Sekarang berusahalah membacanya sampai habis.

Berusahalah..~~

7 Fakta Tentang Saya


  1. Super ngeri dengan cicak.

  2. Choki Choki, ABC dan Slurpee adalah my partner in crime.

  3. Degil gila dan super keras kepala.

  4. Egomaniac, berlagak, stereotaip, perfectionist & susah nak mengalah.

  5. Putih adalah warna pujaan.

  6. Segala jemaah ikan yang mana aku siang dan robek perutnya, memang aku tak makan lepas masak. Kesian dekat binatang itu. Aku boleh imagine dia minta tolong masa nak kena siang. Dengan mata yang bundar bercahaya. Blinking-blinking. Tsk.. kesianlah.

  7. Lebih suka berdiam diri sunyi sepi dan melepak di rumah bersama keluarga sepanjang masa berbanding melepak dan chill di luar bersama masyarakat. Sinonimnya kera sumbang menyumbang.



7 Perkara Menakutkan di Dunia

  1. Kemalangan jalan raya.

  2. Kehilangan mak dan ayah.

  3. Cicak, kucing dan segala jenis binatang yang berbulu gebu.

  4. Laut, sungai, tasik, kolam dan seangkatan dengannya yang mana kalau dipijak tak bertapak dasarnya.

  5. Terjun daripada tempat tinggi.

  6. Tidur tak bangun-bangun.

  7. Sesat jalan yang tak berpenghujung



7 Lagu Buat Masa Sekarang

  1. Switchfoot - Dare You To Move

  2. Lifehouse - Take Me Away

  3. Lifehouse - Blind

  4. David Cook - Always Be My Baby

  5. Chris Daughtry - What About Now

  6. Jason Mraz - Lucky

  7. Drew Seeley - New Classic



7 Perkara yang Selalu disebut

  1. Bismillahirrahmanirrahim

  2. Gila kacak

  3. Chill man

  4. Ok cun

  5. Kesianlah

  6. Gila kental

  7. Tak berapa nak go



7 Perkara yang Amat Bernilai

  1. Imanku yang nipis

  2. Ibu

  3. Bapa

  4. Adik beradik + saudara mara pertalian darah

  5. Kawan-kawan rapat (you know who you are)

  6. Nami (sebab belum habis bayar weh..!)

  7. Kakeno (sebiji kamera kental Canon)



7 Pertama kali dalam hidup saya

  1. Pertama kali masuk tadika belakang rumah dan bergaul dengan masyarakat tempatan.

  2. Pertama kali tolong mandikan jenazah moyang. Perasaan menggosok kulit nenek dapur masih terasa sampai sekarang.

  3. Pertama kali tolong pegangkan leher ayam nak kena sembelih. Tak sempat ayam itu nak dikerat habis lehernya, aku dah terlepaskan tangan. Ngerii!!! As usual, kesianlah ayam itu woi!

  4. Pertama kali tumbuk lelaki yang besar dan sasa. Perasaannya macam, 'oh.. macam ini je ke rupanya tangan lelaki'.

  5. Pertama kali memandu. Kan aku pernah cerita dulu, langgar pagar sekolah rendah adik aku. Bumper depan Iswara ayah kemik dan jatuh melorot. Gara-gara tak tahu mana satu brek dan clutch.

  6. Pertama kali masuk sekolah rendah darjah 1, member depan aku buang air kecil dalam seluar. Dia nervous agaknya. Kesianlah.

  7. Pertama kali baca komik masa sekolah rendah. Sampai sekarang aku collect komik. Pembaca tegar, kononnya.



7 orang bertuah jawab tag ini.

  1. Dani

  2. Dope

  3. Astri

  4. LadyUgly

  5. Anisa

  6. Sweet Thinker

  7. Pacik Nuaeman



Baik. Itu saja_


Kategori:

6 Responses to "Tag - Annesa"

November 16, 2008 at 7:12 PM
haaa. den pon kena. den dah byk tag xjwb. lalalla. kalo ade mase i jwb keh. nie bandwith da rentung. jom plurk!

p/s: gila kacak! ahhah! terasa gwe!
Chika Chika said :
November 16, 2008 at 7:20 PM
ok la tu.
saya siang ikan sekali je seumur hidup. sampai hancur ikan tersebut. sampai ikan tak menjadi ikan lagi. kalau ikan lain tgk pon, ikan lain takda mengenal ikan tersebut. ikan tersebut pon takda kenal diri dia lagi.

gagaga.
punya dahsyat.
Ezad said :
November 16, 2008 at 7:50 PM
wakakaka...

masa masuk drjh 1, aku yg kencing dalam seluar..

ahahaha
famia said :
November 16, 2008 at 9:16 PM
ST: itu kalau nak buat.. sila. kalau tak.. takde hal punya. hehe.

Chika: hehe. anak gadis.. sebelum jadi nenek.. sila training diri 'hidup dan matiku di dapur' ya.

ezad: aku rase.. semua budak laki mmg mcm tu kot time sekolah rendah. gugup overdos.
name #1 said :
November 17, 2008 at 9:33 AM
spanjang waktu aku takde notebuk aku tepike..

tade org nak tag aku ke..

hahak..

rupenye ade..

tapi aku tade notebuk jadinye...
[aaaaa.. tabesnye tade notebuk!! waaaa!!]

*strimiks aku sesia
famia said :
November 18, 2008 at 11:01 AM
dani: oke. ko hutang tag. hehe.

Post a Comment

Copyright 2010 Famia. Powered by Blogger. Contact me at harasxt_21@yahoo.com.