Subscribe to my RSSSubscribe via Email
Facebook TwitterFlickrDeviantArt

Sunday, October 19, 2008


_Hah. Natijah salah faham tak bertempat.

Petang tadi.

"Tengah buat apa tu?" Ayah tanya dari sebalik tangga.
"Ada kerja sikit. Kenapa ayah?" Aku jawab dari sebalik pintu.
"Ayah nak kenalkan dengan kawan ayah. Dari Filipina."

Pling..~~
Automatik berderau darah.

"Ha.. kenapa?" Aku tanya pelik. Waemah dalam hati gila babas cemas.
"Saja jelah." Jawab ayah sambil turun tangga selamba.

Pelik.

Imaginasi mula menular. Nak kenalkan? Nak kena kenalkan ke? Nak kenal nak buat apa? Nak buat apa kalau kenal? Kepala dah start fikir pelik-pelik. Kenapa kena kenalkan? Nak kasi barang? Atau.. err benda lain. Siap darah aku automatik berderau ini. Takkan match making kot. Tak guna. Gila fikir luar alam ini. Macam black box testing. Imaginasi yang sungguh transparent. Kalau match making, sumpah aku takkan turun sampai esok pagi nak pergi kerja.

Cemas ni.. cemas.

Kesudahannya. Lepak secara tegar depan laptop. Itu saja. Layan kerja. Sambil tengok cerita korea. Sambil kerja. Sambil tengok cerita korea lagi. Sambil kerja juga lagi. Kejap-kejap adalah juga jenguk dekat tangga. Bau perfume naik sampai tingkat atas. Gila tangkap dia punya bau.

Waw..!
Harum gila baunya.
Tapi aku tetap takkan turun ok. Lupakan saja.

Menjelang maghrib.

"Apasal tak turun tadi?" Mak tanya.
"Saja tengah buat kerja sikit. Kenapa mak?"
"Kau kenal Siti? Siti kerja dekat Texas tu."
"Emm.. yang pakai tudung ikat belakang itu ke?"
"Haah."
"Wohhhhhhhh.. kenal kenal. Kenapa mak?"
"Yang kau tak turun itu kenapa. Ada dia tanya-tanya tadi."
"Laaa.. ya ke." Ala-ala menyesal.

Perempuan rupanya.

Tak guna.

Apahal fikir pelik-pelik ini. Malu.. malu. Aduu.. rasa macam kalau terjun bumbung rumah pun belum tentu kebah dia punya malu. Tak guna. Tak guna. Tapinya. Kalau betul-betullah tadi itu ada unsur-unsur match making, memang sumpah aku tukar kerja kat Kedah. Laju-laju. Terasing sikit daripada masyarakat tempatan. Barulah kera sumbang menyumbang.

Alerjik betul kalau orang nak jadi matchmaker. Aku boleh sabar tunggu 'dia yang sepatutnya' a.k.a jodoh. Takkan orang lain tak sabar kot. Tak kisahlah turun daripada bas ke. LRT ke. Daripada langit ke. Tapi daripada langit taknaklah. Itu geng ayahpin. Ah.. peduli. Tapi gua boleh sabar woi. Apa pasal orang lain tak sabar.

Haha.
Dah woi dah.
Ini menjemput emo ni.

Tapinya...

Tapi. Memang tak boleh blahlah sampai boleh fikir macam itu. Terlampau tak boleh dimaafkan langsung ini. Siap berderau darah kejap. Hah. Bengang betul dengan diri sendiri. Tak boleh diterima akal ini. Tak logik. Tak logik. Terlampau keji.

Demit_


Kategori:

10 Responses to "Salah Fahaman"

Ezad said :
October 19, 2008 at 10:13 PM
sekarang ni, siapa yg tak sabar?
ko ke.. org lain?

kekeke
aishah said :
October 20, 2008 at 12:32 PM
kau dah ada orang lain kan sebenarnya famia kan? hoho.... :P
famia said :
October 20, 2008 at 6:02 PM
ezad: tu bukan tak sabar. tu berhati2 namanye.

ecah: haah. aku ade mak ngn ayah aku. haha.
indrasakty said :
October 21, 2008 at 9:23 AM
Aiyoh, ini macam, orang yang turun dari LRT tu pun tak ada berani mau tegur.
famia said :
October 21, 2008 at 5:58 PM
aash: haha. tau xpe paham.
LediAgli said :
October 21, 2008 at 8:30 PM
aku rase.. ko yang tak saba ni.. sampai bleh terfikir-fikir.. hahaks..

eh.. bukan ko kate ke ayah ko bace blog ko?
famia said :
October 21, 2008 at 11:28 PM
ledi: tak tak. beliau ingat url fotopages aku saje. blogdrive lame tu dia da lupe (harap2la.. aminnnn)
October 22, 2008 at 4:04 PM
kecik ati ku. ku pergi jugak. org xnk kuar bilik. diam tande xsetuju. huuu!
nurnana said :
October 23, 2008 at 10:43 AM
kau yg tak sabar ni...
nnt terbawak2 dlm mimpi..

eh?
famia said :
October 23, 2008 at 2:28 PM
ET: haha. diam saje sudah.

nananya: tak.. ko je yg suke mimpi kering pelik2. haha.

Post a Comment

Copyright 2010 Famia. Powered by Blogger. Contact me at harasxt_21@yahoo.com.