Subscribe to my RSSSubscribe via Email
Facebook TwitterFlickrDeviantArt

Thursday, October 30, 2008


_Tak begitu senang nak jadi manusia.

Semoga imanku belum lari alignment. Semogalah. Tekanan dari depan, belakang dan kiri kanan. Entah berapa kali kena pam. Kadangkala. Terasa semacam imanku sudah tercabut rim. Kadangkala. Terasa semacam imanku sudah meletup tergelek paku. Pun iya juga. Botak tayarnya. Pun iya juga.

Apa-apa pun.
Tengs..~~

Jumaat sampai Isnin aku takda sini. Mencari ketenangan jiwa yang hitam metal. Harapnya jumpa. Kalau dalam tempoh aku takda tu, aku takda terus sampai bila-bila.. makanya aku dahulukan dengan ucapan minta maaf kepada semua manusia seluruh dunia walau di mana jua anda berada.

Dengan ucapan..
'Kalau maaf itu berguna, nak jadi manusia buat apa'.

Episod terakhir. Yang buruk, degil, keji, hati busuk, tamak haloba, pentingkan diri sendiri, menyakitkan hati, suka bangkang cakap orang, rakus, tak sabar dan menyusahkan orang itu semua memang datangnya dari aku saja. Jaga diri. Mekap peribadi_

Kategori:

10 Responses to "Manusia Jadian"

callister said :
October 30, 2008 at 4:30 AM
huhu..xphm la..
apekah ini??
October 30, 2008 at 7:09 AM
dia nk datang umah i la callister. umah i org ckp "rumahku, sorgaku". tp mekap peribadi tue? jgn bermekap sgt. nnti jd hantu galah. hehe. tuan ruamh... bermaafan itu bukan untuk jadi manusia. bermaafan itu akan mmbuat hari kamu tenang... percayelah ckp abg mu ini. yg benar comel tapi kacak. kekke!
Dani neh said :
October 30, 2008 at 8:14 AM
jom pi penang! joliiiiiii!!!

ahehehe
famia said :
October 30, 2008 at 8:43 AM
caslister: hehe. bengang dalam iman namanya ni. jangan paham. nanti pening.

ET: abangkah? haha. up diri sendiri hoh. gud gud. sape lagi nk up diri sendiri kalo bukan diri sendiri kan.

dani: nak. tensi tahap ayam tertinggi ni.
October 30, 2008 at 7:09 PM
*bermaafan akan membuat hati kamu tenang. skali silap la tadi.

a ah. mmg kna up/bangga dgn diri sndri. kejadian teragung adalah penciptaan manusia. malaikat pun sujud. nape nk menangis ttg diri sendiri. jadi manusia adalah berjuta kali lebih baik dari jadi batu. kekekke.

abang. haha. nasib abang. kalau hubby. xke muntah reader belog ini. author pun ikot same. haha!
LediAgli said :
October 30, 2008 at 11:21 PM
wah.. gi peneng lagi ke?
M-I-N said :
October 31, 2008 at 2:37 AM
selamat
13may said :
November 2, 2008 at 9:04 AM
errr...errrr...
chuckiesd said :
November 4, 2008 at 4:32 PM
tak paham laaa....
famia said :
November 4, 2008 at 9:24 PM
ST: haha. muntah muntah darah saja.

ledi: tempat bejoli terbaik tu. farewell trip budak vesapac untuk dani.

min: selamat juge.

13mei: ha. ape kaba. lame tak nampak.

chukis: haha. memang ajaib kalau ada yang paham.

Post a Comment

Copyright 2010 Famia. Powered by Blogger. Contact me at harasxt_21@yahoo.com.