Subscribe to my RSSSubscribe via Email
Facebook TwitterFlickrDeviantArt

Tuesday, September 09, 2008


_Memang dugaan sungguh bagi training dalam bulan puasa. Dalam kelas, nampak semua trainee macam titisan air daripada labu sayung je. Berpinar-pinar mata dibuatnya. Tekak jangan ceritalah. Memang gila mendambakan titisan air masak. Kering. Perit. Rakus mendambakan air. Memang rakustik.

Aku. Kalau luar biasa terganggu dia punya sistem pencernaan dan penghadaman.. memang masak. Cakap pun boleh bersimpang siur macam orang daripada kerajaan langit. Waemah tengah bagi training ini. Memang di luar kawalan. Dan kesedaran. Kering. Perit. Rakus mendambakan air. Memang rakustik.

Di kala tengah-tengah bagi training...

"Ok. Secara fizikalnya, kita ada fail. Fail kering."

Fail kering.

Hah. Fail kering..?!?!?!

Oww, man!!

Fail kosong yang sebenarnya. Segala penjodoh bilangan pun salah. Aku boleh layan bagi training pakai ayat-ayat cinta ayat-ayat blog. Oww, man! Kau tahulahkan macamana rupa bentuk muka bumi bahasa blog ini. Gila kental kacak bergaya. Rabak yang tegar. Memang nak kena rejam dengan Dewan Bahasa dan Pustaka.

Kan. Aku dah kata aku tak suka mengajar. Bagi training itu pun tak suka. Tak suka. Tak suka. Emm.. atuk kata jangan benci sesuatu. Nanti jadi suka. Ahh.. takde. Aku tetap tak suka bagi training. Nekad. Tekad. Likat. Padat. Macam cecair. Hah. Air. Tiba-tiba terbayang trainee semua seperti titisan air daripada labu sayung.

Oww, man_

Kategori:

10 Responses to "Ramadhan 6"

Ezad said :
September 9, 2008 at 10:36 PM
fail kering = fail kosong
poket kering = poket kosong
tekak kering = tekak kosong

sama jeeeeee

terbayang air tebu yang menyamankannnnn....

alangkah sedapnyaaaaaaa
me_ said :
September 10, 2008 at 1:20 AM
hmm.. no komen.. sbb aku da lalui dl ape yg ko tgh lalui skang.. tp gua tabik lu beb sbb xpenah ade kes cam aku..[sile rujuk kes PNB n seangkatan dgnnye.. patut la user sume gerun ngn aku kan.. :P]

tp gua btul2 sori beb sbb x dpt turun 15/16 ni.. big boss mtk prepare tuk presentation n miting.. gua xleh ckp pape sbb dia bos.. access ctrl dia plg tinggi skali beb.. dah overwrite sume.. huhuhuh..

p/s: bibir kering = bibir kosong ke?? :P
Dani neh said :
September 10, 2008 at 9:29 AM
ikan kosong?

cili kosong?

ahehehe...
[seb baek tade kitrang jadi penonton arituh.. nanges kene gelak.. kurang pahala posa]
famia said :
September 11, 2008 at 6:24 AM
ezzad: hhaha. saba saba.

me: hehe. no komen. aku kan 50-50 lagik.

dani: cis. xpe. xpe. ade ubi boleh bakar.
September 12, 2008 at 8:09 AM
aku pertama kali di sini dan jatuh cinta dgn blog kamu.

anyway, aku juga tak suka bagi training. tapi junior2 kata, kalau aku yg conduct, diorang suka dan senang faham. Alhamdulillah..

huhu..
famia said :
September 12, 2008 at 8:29 AM
nurnana: hehe. alhamdulillah kalo ramai yg suke. lagi pulaa.. konsep bagi training ni kena mengajar sampai mereka paham. kalo tak paham ngn tak boleh nk apply.. serupa mcm takpayah jd training woh~~

p/s: jatuh cinte? mujur kamu pompuan. kalo laki.. marahlah mak..haha. tengs ye anyway~~
nurnana said :
September 12, 2008 at 8:41 AM
owh aku jatuh cinta dgn blog kamu saje. tuan nye tak..haha.

blog kamu lawa. segar sudah mata aku yg ngantuk ni.
famia said :
September 12, 2008 at 8:50 AM
nurnana: alaaaaa~~ (buat2 frust).. haha. ye tengs..sebenarnye dulu kecik2 teringin nk main lukis2.. takde can.. makanya.. da besar br main lukis2.. hee hee hee :p
nurnana said :
September 12, 2008 at 9:29 AM
bagus la tu.
aku, kecik ke, besar ke, mmg x pandai melukis.

tapi, serius mmg minat tgk lukisan yg comel2, cantik2.. setakat kagum dan cintakan seni.. sebab nak hasilkan sendiri mmg x reti...(danggggg...)
famia said :
September 12, 2008 at 9:53 AM
nana: haha. sama dengan. aku x pandai lukis jugek. danggg~~ punye kartun tu beros photoshop saje. hee hee hee.. :p

Post a Comment

Copyright 2010 Famia. Powered by Blogger. Contact me at harasxt_21@yahoo.com.