Subscribe to my RSSSubscribe via Email
Facebook TwitterFlickrDeviantArt

Thursday, August 07, 2008


_Fitnah berleluasa.

Kerja-kerja orang atas. Roadblock. Naikkan harga minyak. Rasuah. Buli rakyat bawah. Kata negeri demokrasi. Kenapa perlu road block bagai. Ada kata nak buat rusuhan ke? Atau takut dengan pembangkang? Semua orang aman damai je. Kalau berarak pun sekadar memenuhkan majlis. Apa pasal kena buat roadblock bagai?

Polis. Dasar hotDog.

Sorilah sesiapa yang jadi polis. Aku memang berbulu dengan hotdog ini. Polis zaman dulu lagi berkaliber berbanding sekarang. Dunia dah nak sampai hujung. Tak begitu senang nak tunjuk kebenaran sekarang. Satu dunia kalau kena liwat, siap bersumpah atas al-quran pun belum tentu berada dalam pihak yang benar. Agama, al-quran, hadith dimain-mainkan macam itu je.


Aku pelik. Kalau konsert bersepah-sepah tak ada pula nak letak polis. Hiburan maksiat sana sini itu yang disokongnya. Tak ada pula nak penuhkan ISA hotdog itu. Rasuah orang dalaman. Sama dengan. Mentang-mentang ada kuasa. Kes murtad. Kes akhlak tonggang langgang bagai. Hah. Lagi satu. Kalau Melayu yang kononnya Islam ramai yang togok arak. Tak nak pula buat roadblock ke jalan-jalan semua kelab malam.

Tah apa-apa perangai.

Aku rasa banyak sangat terpengaruh dengan cerita Hong Gil Dong ini. Heh. Dahlah. Malas nak cakap panjang. Allah Maha Adil. Semoga dia sentiasa dalam peliharaanNya. Apa-apa pun.. Allahuakbar_


Kategori:

8 Responses to "Polisi HotDog"

Dani neh said :
August 7, 2008 at 1:21 PM
apsal dilabelkan under 'nafsu'
hahak..

*dem
daineso said :
August 7, 2008 at 2:49 PM
smart :D
LediAgli said :
August 7, 2008 at 5:37 PM
pelik betul entri ni..
13may said :
August 7, 2008 at 8:53 PM
eh!!! dah pindah umah baru...

umah lama kena sita ker???
famia said :
August 7, 2008 at 9:45 PM
dani: sebab sume ni napsu semate. haha.

dineso: hehe. baru pindah umah ni. serba serbi togel.

ledi: kannn.

13mei: begitula. maklomla.. harge minyak naik. da tak mampu nk baya sewa umah lame.
Hajar said :
August 7, 2008 at 10:05 PM
keh. kesian. napsu ke emo? :-?

p/s jom countdown 21hb :)
Sahrul Izam said :
August 22, 2008 at 2:56 PM
Takbir..
Sahrul Izam said :
August 22, 2008 at 3:05 PM
Lupe plak.. Hot Dog 1! :p

Post a Comment

Copyright 2010 Famia. Powered by Blogger. Contact me at harasxt_21@yahoo.com.