Subscribe to my RSSSubscribe via Email
Facebook TwitterFlickrDeviantArt

Wednesday, August 13, 2008


_Kita perlu gunakan kekerasan. (sambil mengerutkan kening tanda serius)

Itu. Dalam LRT. Daripada pemerhatian akulah. Mana taknya. Setiap kali lepas subuh. Seluruh umat manusia akan berasak-asak dari kiri ke kanan. Tolak-tolak. Himpit-himpit. Tekan-tekan. Picit-picit. Yang mana akhirnya akan ada bergelimpangan ikan sardin di bahagian tengah badan LRT. Berpeluh-peluh dalam kesejukan. Baunya jangan ceritalah.

Lagi hebat dan tegar berbanding bau ikan masin!

Woh. Ini memang kejadian yang tak dapat dilupakan. Makanya. Kita perlu gunakan kekerasan. Itu. Dalam LRT. Daripada pemerhatian akulah. Tak banyak mana. Tapinya. Dapat juga sekerat dua tips tegar menunggang LRT Sardin. Boleh pakailah kalau tak percaya. Saya jujur orangnya. Kalau menipu memang senang kantoi. (ini rahsia! jangan beritahu orang lain.)

Hah.

Antara tips yang boleh separa pakai:

  1. Berpura-pura tidur keras dengan berdengkur sambil berdiri.
  2. Buat-buat macam meracau atau histeria di tengah-tengah manusia.
  3. Bergelak ketawa secara tiba-tiba memecahkan kesunyian di dalam LRT.
  4. Sebelum nak naik LRT, tak perlu mandi, sikat rambut, berus gigi dan sebagainya.
  5. Baring di tengah-tengah dunia atas lantai LRT sambil bergolek-golek.
  6. Cubit lengan sesiapa di sekeliling anda sekuat hati semasa tengah berhimpit-himpit.
  7. Naik LRT dengan menggalas beg berkulit keras yang paling besar dalam dunia.
  8. Ulang mana-mana langkah di atas berkali-kali sehingga sampai ke destinasi anda.

Memang berguna.

Amalkan selama seminggu secara berturut-turut. Dijamin mujarab. Trust me man_

Kategori:

4 Responses to "Kerasan Kekerasan"

me_ said :
August 13, 2008 at 2:55 PM
cek kak.. apsal x gune petua yg aku bg ko dulu...

simpel je... cume jerit...

"TEPI!! TEPI!! DLM BEG SAYA ADE BOM!!!"

muahhahaa.. kompem lengang lrt tu.. kakakkakakakkakakkaa
13may said :
August 14, 2008 at 9:49 PM
kalo ko kentut kuat kuat pun ok gak...

sure org akan ingat ko sampai bila bila :D
famia said :
August 15, 2008 at 7:25 AM
me: idea ko tu da pena ade org pakai. pastu satu lrt belasah die.

13mei: tu ko la kot. gadis2 tak seswai centu di khalayak ramai. haha.
Ezad said :
August 16, 2008 at 6:38 PM
hah!!
ko pegang la pistol mainan masuk lrt. jalan ala2 mafia, ngan spek itam bagai.. haaaa... ko tengok la.. berapa luas kau punya jalan nak masuk lrt tu.. ahahaha

Post a Comment

Copyright 2010 Famia. Powered by Blogger. Contact me at harasxt_21@yahoo.com.